A boldogság kék színű dobozba zárt szigete, az IKEA nem csak a lakberendezés és a teljesen felesleges, de mégis elengedhetetlennek tűnő háztartási cikkek Mekkája, hanem megbízhatóan pénztárcabarát kulináris élmények lelőhelye is. És ha ez nem lenne elég, újabban divat-nagyhatalommá nőtte ki magát.
Történt ugyanis, hogy a Balenciaga divatház nemrégiben piacra dobott egy gyenge 2 145 dolláros (616 000 HUF), kék színű bevásárlótáskát, amivel nem is lenne baj (eltekintve attól hogy egy kék bevásárlótáska 616 000 magyar forintba kerül), ám a luxi szatyor egy az egyben úgy néz ki, mint az IKEA csillió éve létező bevásárlótáskája, és a stylistok nélkülözhetetlen asszisztense, az a bizonyos ikonikus kék szatyor.
A Balenciaga táska:
És az eredeti IKEA szatyor:
A cég pedig nem tétlenkedett és egy egész kis kampányt kerekített a tagadhatatlan hasonlóság köré, és a divat legmagasabb szintjére emelte a rikító színű műanyag zacskót.
Nagyon hízelgő a Balenciaga lépése és ez is azt bizonyítja, hogy milyen sok dolgot ki lehet hozni egy nagy kék táskából
– mondta akkor az IKEA amerikai szóvivője, most viszont egy plakátot indítottak útjára, ami így jelent meg:
A kreatívért az Acne reklámügynökség felelt, szerintük pedig az egész azért lett igazán ütős, mert a lehető legjobban időzítették. Gyorsan lefotózták a kék szatyrot, majd ellátták olyan instrukciókkal, amik alapján meg lehet különböztetni a Balenciagától.
Az IKEA marketing-csapatának kijárna már egy reklámszakmai Nobel-díj.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.