Párizsban is bemutatja Jean Paul Gaultier neves francia divattervező hírességeknek tervezett kreációiból összeállított tárlatát, amelyet az elmúlt négy évben kilenc világvárosban eddig 1,4 millióan tekintettek meg.
A Grand Palais kiállítócsarnokban szerdán nyíló kiállításon a legnépszerűbb francia divatdiktátornak 175 munkáját tekinthetik meg az érdeklődök, köztük a híres matrózpólót, Madonna legendássá vált csúcsos melltartóját, a férfiszoknyákat vagy az antikonformista művész színpadi jelmezeit.
Az augusztus 3-ig látható kiállítás korábban az Amerikai Egyesült Államok és Európa kilenc városában vendégszerepelt már. A párizsi állomás azonban mindennél kedvesebb az itt született 62 éves divattervező számára.
„Párizs egy kicsit az apoteózis” – mondta Gaultier a Grand Palais-ban, amelynek közelében, a Palais de la Découverte-ben rendezte meg első divatbemutatóját 1976. október 20-án. A kiállításturné 2011-ben a montreali Szépművészeti Múzeumban kezdődött.
Gaultier-nak eleinte fenntartásai voltak a tárlattal kapcsolatban, mert úgy gondolta, hogy „a múzeum halottaknak való”. Végül azzal a feltétellel vállalta el a felkérést, hogy „a kiállítás az életet mutassa be, mégpedig olyannak, amilyennek azt ő szereti„.
Nathalie Bondil, a montreali múzeum igazgatója szerint ez nem egyszerűen egy divatkiállítás, mert a tárlat „erős üzenetet hordoz”:
A tárlat bevezető részén a divattervező gyerekkori és családi fotói is láthatók, valamint válogatás a pályáját meghatározó filmekből és műalkotásokból. A kreációkat viselő bábuk közül harminc mozogni is tud, forgatja a szemét, és beszél a rávetülő videotechnika segítségével.
„A divat azt a képet sugallja, hogy légy szép, és fogd be a szád. Én azt akarom megmutatni, hogy egy nő erős, és gondolkodik. Egyszer csináltam egy olyan divatbemutatót, amelyen a modellek be voltak mikrofonozva, de végül is nem nagyon működött az egész” – mondta Gaultier. Az egyik teremben felállítottak egy kifutót is, ahol a modelleket Catherine Deneuve filmsztár jelenti be.
Jean Paul Gaultier tavaly szeptemberben úgy döntött, leállítja pret-a-porter, vagyis hétköznapi viseletre alkalmas női és férfi készruha-kollekcióját, hogy a különleges haute couture ruhákra, a parfümökre és más terveire koncentrálhasson. Addig azonban első kollekciója óta az volt rá a jellemző, hogy keverte a stílusokat, a férfi és női darabokat. Férfiszoknyákat például 1985-től tervezett, és nagyon különböző modellekkel és sztárokkal dolgozott együtt.
„A fizikailag különböző emberek mindig is vonzottak” – hangsúlyozta a tervező, aki ruhakölteményeinek bemutatására rendszeresen felkér különleges személyiségeket, mint például Madonna, Conchita Wurst és Beth Ditto énekeseket vagy Rossy de Palma spanyol színésznőt.
https://www.youtube.com/watch?v=siowZ4V8xwo
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.