2017-ben a „nem tökéletes” és a „hétköznapi” lett a divat, és a trendvasútra egyre több márka ül fel kampányával, amiben profi modellek helyett „valódi”, retusálatlan, vágatlan, sokszínű, változatos méretű, formájú, bőrű, nemi identitású embereket vet be. A Gucci is belelépett ebbe a cipőbe, sőt be is kötötte azt: visszanyúltak a márka olasz gyökereihez, és a 2018-as Cruise kollekció darabjait Mick Rock helybelieken fotózta Rómában.
Az, hogy egyre több civil szerepel a kampányokban, az egyik legizgalmasabb dolog, ami a divatban mostanában történik. Na persze a modellekért sem kell aggódni, a legnagyobb divatházaknál továbbra is bevett formula, hogy híres modelleket, sztárokat, a gyereküket vagy a kiskutyájukat szerepeltessék. Ugyanakkor rendkívül izgalmas látni, hogy abban a szférában is, ahol presztízskérdést csinálnak abból, hogy a saját logójukat biggyeszthessék az épp aktuális celeb és/vagy modell arcára, van igény a hasonló kezdeményezésekre. Mick Rock sorozata ráadásul amellett, hogy a szó klasszikus értelmében véve szép, még jelentőségteljes gesztus is a maga nemében.
A Gucci 2018-as Cruise kollekciójáról elöljáróban érdemes megemlíteni, hogy elsőként nem is a ruhák okán kapott szárnyra, hanem mert az első darabok bemutatásával egyidejűleg bejelentették, hogy a divatház támogatni fogja a legendás Dapper Dan szabóságának újranyitásában. A manhattani öltönyművész a kollekció tervezésében is besegített a Gucci kreatív székét jelenleg elfoglaló – és a márka eddigi renoméját tejesen felforgató – Alessandro Michele-nek. Az elegáns öltözéket kultiváló Dapper Dan ráadásul a kampány arca is lett, és Manhattan utcáin pózolva idézi meg a ’80-as évek elit öltözködéskultúráját.
Rockot úgy is emlegetik, mint a „The Man Who Shot The Seventies”, azaz az ember, aki végigfotózta a ’70-es éveket. Portfóliójában egyre-másra a polaroid képeken mindmáig visszaköszönő és felbukkanó évtized meghatározó alakjai, a Blondie, David Bowie és a Queen is a fotós kamerájának célkeresztjébe került. A mostani Gucci-sorozatban azonban egy sztár sem szerepel manökenként, helyette egy sokkal izgalmasabb koncepció keretében prezentálják a Gucci 2018-as Cruise ruháit. Helybeli rómaiakat fotóztak tetőtől talpig Gucciba öltöztetve, a végeredmény pedig klasszisokkal autentikusabb és életszagúbb lett, mintha hivatásos modellekkel dolgoztak volna. Tökéletesen elhisszük, hogy ezek az emberek ezekben a szettekben és ezekben a pózokban ülnek a piazzákon kávét kavargatva vagy otthon a kanapén.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.