Tizenkettedike volt, tipikus nyári nap, amikor az ember hajlamos lesz még abban is kételkedni, hogy létezik annál melegebb, mint egy nagyváros júniusban. Aznap déltájban jött a hűsítő hír, miszerint a H&M soron következő designer kollekcióját a francia divatház, a Maison Martin Margiela együttműködésével készíti el. A bejelentés óta eltelt öt hónap, a nyár már a múlté, a kezdeti örömünk pedig kissé alábbhagyott, főleg mióta megjelent néhány kép a november 15-én érkező kollekcióról.
Az exkluzív kollaborációban férfi és női vonal, valamint kiegészítők egyaránt születtek, melyek világszerte mindössze kétszázharminc üzletben lesznek elérhetők. Azonban lehet, hogy ez a szám éppen elég? A Maison Martin Margiela kollekcióit alapvetően szeretjük. Általánosan elmondható róluk, hogy a telített alapszínű ruhák és kabátok geometrizáló vonalai klasszikus eleganciát hordoznak, őszi/téli kollekcióik éppen ezért kivételes módon szerethetők. A napokban megjelent, Sam Taylor-Wood által fotózott kampány láttán azonban nem vagyunk benne biztosak, hogy ismét láthatunk majd az üzletek előtt álló és hosszan kígyózó sorokat.
Margiela szándéka ezzel a vonallal egyértelműen az volt, hogy azok is megvehessék különleges ruhadarabjait, akik egyébként nem feltétlen engedhetnék meg maguknak a designer darabokat. A gondolat szép, de természetesen korántsem az egyetlen motiváció a divatház részéről, novemberi kollekciójukkal ugyanis egy új vásárlóközönséget is szeretnének megfogni maguknak, méghozzá azt a fiatalabb korosztályt, akiknek az internetes vásárlás lassan olyan természetes szükséglet, mint a levegővétel. A kollaboráció bejelentését követő napokban rögtön elindultak a találgatások, vajon milyen kollekcióra is számíthatunk majd ősszel. Bár tudtuk, hogy különleges darabok kerülnek az üzletekbe, talán senki nem gondolt arra, amit valójában kapni fogunk.
A francia divatház nyilatkozata szerint a H&M-mel történő együttműködés kapcsán megpróbálták összemosni a két brand merőben különböző karakterét, mely mindenkit meglep majd. Ami a végeredményt illeti, a kontrasztos látványvilág valóban sikerült, és a meglepetés sem maradt el, utóbbi azonban nem kifejezetten kellemes. Túlzott tömegek, elnagyolt vonalak, és fura formák jellemzik leginkább a kabátokat, melyeknek eddig tapasztalt egyetlen pozitívuma, hogy színvilága maradt a megszokott MMM. A fast fashion világában egyértelmű, hogy semmi sem szól örökre, bennünk azonban felmerült a kérdés, vajon érdemes-e beruházni akár egy szezonra is egy Margiela kabátra? Ha hódolni akarunk a divatnak, és meg szeretnénk lepni magunkat egy merőben rendhagyó divatproduktummal, mindenképp. Amennyiben nem szeretnénk elveszni egy túlméretezett télikabátban, inkább keressünk egy kiegészítőt a kollekcióból.
A döntést mindenki hozza meg maga. November 15-ig pedig még előttünk áll jó néhány hűvösnek ígérkező nappal és éjszaka, amik talán az olyan kétkedőket is képesek lesznek meggyőzni egy MMM kabát szükségéről, mint jómagam.
Szerző: Molnár István
Kép forrás: www.vogue.co.uk
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.