Terjed az egészséges táplálkozás – nyilatkozik a Foodpanda, a Wasabi, és a World Class fitness terem

Avatar photo
2013.05.23., 16:00

Mintha egy új táplálkozási irányzat kezdene kibontakozni a magyar fogyasztók körében. A gyorsétteremek mellett előtérbe kerülnek a bio ételeket kínáló éttermek, nagy népszerűségnek örvenedenek a háztáji ételek, a kézműves termékek, az éttermek étlapjain megjelennek a vegetáriánus, bio, gluténmentes és házi termékek. Ez egy jól menő iparág, misszió és népnevelés, vagy a vásárlók megváltozott igénye?


Budapest a mi metropoliszunk: Másfél órás dugók a Körúton, két-három óra túlóra a munkahelyen, sorban állás a húspultnál vagy a bankautómatánál. Nem csoda, hogy a táplálkozás egy fajta funkcionalitássá alakult át, és sokszor keressük a leggyorsabb és legegyszerűbb módját az étkezésnek. Vajon milyen módon férhet össze az étkezésre szánt csökkenő idő és az egészséges táplálkozás?

Egy új igény a fogyasztókban

A Foodpanda.hu itthon a legújabb ételszállító oldal, és a leggyorsabban növekvő online platform nemzetközi szinten is. A szolgáltatás egyre több ember számára nyújt gyors segítséget a korgó gyomorra, és könnyíti meg az ételrendelést. Egy ilyen oldal jó eszköze lehet az időszűkében lévő, éhes felhasználóknak, de vajon kínál-e lehetőséget a tudatos étkezésre? Az oldal statisztikái szerint az internetes rendelők között még mindig a legnépszerűbb fogás a pizza, hamburger és gyors-ételek, ám egyre szélesebb körben jelenik meg az éttermek menüjén a “Fitness ételek”, “Gluténmentes ételek, pizzák”, “Házi készítésű” jelzők, kategóriák. A Foodpanda keresője szűrőkkel van ellátva, ezzel segítve az olyan vásárlókat, akik gluténmentes, organikus vagy esetleg vegetáráiánus ételeket preferálnak. Csapó Zsolt, a cég vezetője elmondása szerint kifejezetten célja az oldalnak, hogy minél sokszínűbb kínálatot nyújtsanak a vásárlók részére, és a kínálat még csak bővülni fog: “Mivel a keresletben megjelent az igény egy tudatosabb, helyes táplálkozás felé, ezt észrevéve mi és étterem partnereink is próbáljuk ezt az igényt kielégíteni.” A cég 27 országban van jelen, és a tendencia a Zsolt elmondása szerint egy globális jelenség, amit a cég örömmel szolgál ki a jövőre nézve.

Az oldal adatai szerint vásárlóiknál a 3. legnépszerűbb kategória a sushi & távol-keleti konyha. Egyik partnerük, a jól ismert Wasabi japán sushi-étterem egyik budapesti chéfje a Foodpanda kérésére elmondta: “ A mai társadalom a rohanásra épül fel, az ember kevés időt tölt táplálkozással, nincs ideje vásárolni, és nincs ideje, hogy odafigyeljen az egészséges étkezésre. Mi is épp ezért próbálunk egy olyan irányba menni, hogy ha hozzánk eljön vagy tőlünk rendel valaki, akkor tudjon friss és egészséges ételeket enni. Minőségi alapanyagokkal dolgozunk, minden nap frissen érkezik a zöldség, hús, lazac, stb. Mikor kitaláljuk az étlapot, menüsort, úgy próbáljuk kidolgozni, hogy megfeleljünk minden típusú igénynek, rétegnek. A távol-keleti konyha egyik nagy jellegzetessége, hogy az elkészült ételekben a zöldségek nyersek, nincsenek szétfőzve, ezáltal megőrzik a frissességet és a megmarad a bennük lelhető vitamin tartalom is.”

Az vagy, amit megeszel

Egressy Melinda, a budapesti Mariott hotelben található exkluzív World Class fitness terem vezetője és egyik személyi edzője is örül a pozitív irányú változásoknak, a következő módon gondolkozik a tudatos étkezés fontosságáról: “Szerintem igaz a mondás: Az vagy, amit megeszel. Fitness terem vezető és személyi edzőként tudom, hogy nagyjából 70%-ban befolyásolja az ember egészségét a táplálkozás, és 30%-ban a mozgás. Ez azért okozhat többször problémát, mert a legtöbb embernek nincs ideje rendszeresen és rendesen enni. Ezért is szerencsés, ha étel rendeléskor oda tudnak arra is figyelni, mit esznek. A helyes táplálkozás nem csak a fogyást és jó alakot alapozza meg, de megelőzője és gyógyítója is lehet sok népbetegségnek.”

Számos egyéb olyan kezdeményezés indult az elmúlt években, amik pont ezekre a veszélyekre hívják fel figyelmünket, illetve adott esetben nyújtanak alternatívát az egészségtelen, instant étkezésnek. A Szimpla az egyik legismertebb hazai romkocsma, de vasárnaponként átalakult környezet fogad minket, ha betérünk hozzájuk: ekkor rendezik meg a Szimpla Kert Háztáji Piacot, ahol minden héten vasárnap őstermelőktől vásárolhatunk különböző élelmiszereket. Hasonló termékeket kínálnak a Szatyorbolt bevásárló közösségben.

A világszerte ismert multinacionális vállalatok is felismerték az egészséges életmód fontosságát, a Coca-Cola már nem csak cukormentes termékeivel hódit a piacon, hanem kifejlesztett egy “Work it out” nevű honlapot is, ahol kiszámolhatod, hogy egy doboz Sprite, Cola, Fanta elfogyasztása után milyen mozgásformából mennyi idő szükséges, ahhoz, hogy ledolgozd a bevitt kalória mennyiséget.

Címkék: , , , , , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás