Tiniként mindenkinek megvan a maga hobbija, Å‘rülete, kattanása, de általában a pattanásokkal együtt ezek a próbálkozások is a feledés homályába merülnek. Ha a világ egyik legismertebb rendezÅ‘je vagy minden, a hÃrnév elÅ‘tt született produktum is érdekes ereklyévé válik, pláne, ha ezek a fiatalkori szárnypróbálgatások önmagukban is magas művészeti értéket képviselnek.
Stanley Kubricknak a vizuális történetmesélés már 16 évesen a kisujjában volt, legalábbis az 1946-ban a LOOK magazinban – a LIFE korabeli versenytársa – megjelent fotói alapján nagyon úgy tűnik. A magazinnal való munkakapcsolata pár évig állt fent, utcai fotósként működött egészen addig, mÃg az ötvenes évek elején, 23 évesen át nem váltott a mozgókép műfajára.
A képek Kubrick stÃlusának vegytiszta elÅ‘futárai, sötétek és megrázóak, némi komor derűvel, az Always look on the brights side of life-mottó mozdulatlan ellentételezései.
A New York-i metró bizalmatlan és hideg csempéi valahol a Ragyogás fürdÅ‘szoba jelenetére emlékeztetnek, a II. világháború utáni bús hangulat a Dr. Strangelove atmoszférájára rezonál, az emberek néhol pedig mintha a Clockwork Orange dÃszleteibÅ‘l léptek volna ki.
Kubrick fotós karrierjéről még többet a Museum of City of New York oldalán tudhatsz meg, vagy ha meg is szeretnéd tapogatni őket valós formában, akkor szerezd be Philippe D. Mather book Stanley Kubrick at LOOK Magazine: Authorship and Genre in Photojournalism and Film könyvét.
fotók: Museum of the City of New York / via / via
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállÃtások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállÃtás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.