Brooklyn Bounce 2.0

Avatar photo
2010.09.7., 18:00
Tényleg ez lenne a Sleigh Bells? Egyesek az új White Stripes-ként emlegetik őket, mások szerint a Crystal Castles-szel is felfedezhetők zenei hasonlóságok, egy biztos, nagyon úgy néz ki, hogy nem lehet őket megkerülni.
A brooklyn-i duó 2008-ban jött létre, mindkét alapítótag rendelkezett már zenei tapasztalatokkal: Derek E. Miller korábban a Poison The Well nevű post-hardcore zenekar dobosa volt, Alexis Krauss pedig tiniként egy pop együttesben zenélt.

Már miután néhány számot rögzítettek, a szakma is felfigyelt rájuk, tavaly október-november környékén a Crown on the Ground című vidám, jókedvet sugárzó számuktól volt hangos a blog-szféra (szó szerint).

Ezután a nagy fesztiválokon is bizonyítottak (Coachella, Pitchfork Music Festival, Primavera Sound Festival), majd 2010 áprilisában megjelent az első beharangozó kislemez a Tell ’Em. Ezután leszerződtek M.I.A. N.E.E.T. Recordings nevű kiadójával (akinek zenéjével hasonlóságot mutat az ő albumuk is). Meglepő módon a debütálást nem szivárogtatták ki az internetre a megjelenés előtt, így mindenki 2010. május 11-én hallgathatott bele először a Treats című albumba.

Aki még nem hallott tőlük számot, az könnyen felkapja majd a fejét (és lehet, hogy egyúttal a hangerő szabályozó felé is nyúl egyből), amikor megszólal a kezdő Tell ’Em. Hip-hop ütemek, túlvezérelt gitárok, éles és magas hangok, zajok – ezt kapjuk 32 percen keresztül. Számot kiemelni nehéz, de egy biztos, unalmassá egyetlen percre sem válik az album. Talán a Rill Rill című szám a legkedvesebb, legmegnyerőbbnek szánt dal, Alexis bájos énekhangja (amely az egyetlen biztos pont ebben a furcsa zenei zűrzavarban) felesel benne a játékos gitárokkal. Az A/B machines című számról a Crystal Castles juthat eszünkbe, sikítások, kiabálások tarkítják a nem túl változatos szöveget (Got my A machines on the table / Got my B machines in the drawer). Aztán ott van még a fülbemászó Riot Rhytm, amelynek refrénje az album borítóján található szurkolócsapatot juttatja eszünkbe, vagy a szintén hangos, metálgitár riffekkel tarkított Infinity Guitars.

Friss, pimasz hangzás, valami olyan, ami furcsa, de mégis jó. Az a fajta zene, amit ha nyilvános helyen fülhallgatón keresztül hallgatsz, akkor valami olyasmi juthat róla az eszedbe, hogy „Mit gondolnának a körülöttem lévő emberek, ha hallanák, hogy mit hallgatok?

Ha van igazság, akkor az idei év legnagyobb újdonságaként lesznek emlegetve.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás