Keverjünk össze elektronikus gitárszólót, fizikai táncot és némi színházat. Adjunk hozzá egy profi fotóst, egy jó adag mondanivalót, meg egy pár ismert alakot, például Médeát. Az így kapott egyveleg nagyjából leírja, milyen is a booty Looting, az Ultima Vez társulat május 23-24-i előadása. A Koreográfusok új utakon sorozat ezúttal Wim Vandekeybus darabját kínálja a Trafó közönségének. Dinamikus előadás, izzadtsággal, energiával és tébolyító intellektussal. Az előadás az emlékezés mechanizmusát vizsgálja, és azt mutatja meg, hogy nem is olyan egyértelmű, mi a valóságos, és mi létezik csupán a tudatunkban.
Wim Vandekeybus négy táncost, két színészt, egy zenészt és egy fotóst válogatott össze a booty Lootinghoz, amelyben a zene, mozgás, beszéd és fényképezés azonos jelentőséggel bír. Mindegyik hozzáad, és egyben el is vesz valamit az egészből. A cím egy szóval lefordíthatatlan kifejezés: arra a „lopkodásra” utal, amely a különböző művészeti alkotások között történik. Ellopni a már ellopottat, feldolgozni a már feldolgozottat, ez a booty looting. A valóság és a képzelet, az emlék és a fikció, a különböző művek közötti határ elmosása. A darabban így több kulturális emlékre is történik utalás, de legjelentősebb Médea beemelése, kinek alakja a darab főszereplőjének történetére íródik rá. Így lesz belőle femme fatale, családgyilkos és Brigitte Walter belga színésznő. És még sok minden más is.
A darab őt helyezi középpontba, s életének rekonstruálását kísérlik meg az előadók. Ez a kísérlet a lehetőségekről szól: Brigit az egyik pillanatban antropológus, a következőben színésznő, aztán pedig műgyűjtő. Az egyetlen biztos pontot a képek jelentik. A darabban így kulcsszerepet kap Danny Willems, a legelismertebb belga rock-fotós. Ő örökíti meg a színpadon történő eseményeket, dokumentumot kínálva a következő rekonstrukcióhoz. A képek, amiket az előadás során kivetítenek, a darab szerves részét képezik. Eldönthetetlen, hogy fikciót látunk-e, vagy megjelenített valóságot, így a feszültség a végletekig fokozódik.
Az előadás több alkotóját is ismerheti már a magyar közönség. Jerry Killick, a Forced Entertainment emblematikus brit színházi társulat alapító tagja is szerepel a darabban, aki nemcsak a Bloody Mess-szel és a First Nighttal is vendégeskedett a Trafóban , hanem Vandekeybus filmjeiben is dolgozott már, sőt a 2011-es Monkey Sandwich-ben is láthattuk.
Killick mellett egy magyar táncos, Mészáros Máté is része a bootyLooting produkciónak, aki a darab mozgási asszisztense. Évek óta közösen dolgozik Wim Vandekeybussal, s több évig tanult a belga koreográfus társulatánál. Mészáros Máté az Ultima Veznél töltött évei után szintén koreográfusi pályára lépett, s új, magyar táncosokkal készülő darabját 2014 októberében mutatja be a Trafó.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.