Már nézhető a Netflixen a Pamela Anderson életét bemutató dokumentumfilm, amelyben a színésznő végre felszólal a média dehumanizáló tendenciái ellen. A történet egyik kulcspontja természetesen a 27 évvel ezelőtt kiszivárogtatott szexvideó, amelyet Pamela és akkori férje, a Mötley Crüe dobos Tommy Lee otthonából loptak el.
1996-ban enyhén szólva is gyerekcipőben járt még a kiberbűnözés, ennél fogva jogi szempontból sem tudtak nagyon mit kezdeni a problémával. Így történhetett meg az is, hogy a fizikailag – széffel együtt – ellopott kazettás felvétel komolyabb következmények nélkül a neten landolhatott, a kiszivárogtatást követő első évben pedig nagyjából 77 millió dollárt termelt. Akkoriban szinte elképzelhetetlen lett volna egy olyan kézenfekvő megoldás, mint mondjuk Jennifer Lawrence esetében, akinek a meztelen képeit 2014-ben kiszivárogtató hekker egy gyors FBI nyomozást követően rögtön a rácsok mögött landolt. Ehhez képest a ’90-es évek végén Pamela Anderson-nak egy sokkal körülményesebb jogi küzdelembe kellett belevetnie magát, amelynek során egy kellemetlen szexista testület előtt kellett bizonygatnia, hogy miben is különbözik a kiszivárgott privát szexvideó a Playboy-ban való publikus szerepléseitől.
A procedúra vége az lett, hogy a várandós Pamela a magzat épsége és a saját mentális egészsége érdekében kénytelen volt megszakítani a pereskedést, férjével együtt pedig lemondtak a videóhoz fűződő jogaikról. Az első pillanattól kezdve tiszta volt, hogy egyetlen centet sem szándékoznak behajtani a videó bevételeiből, ellenben például Paris Hilton-nal vagy Kim Kardashian-nal, akik néhány évvel később milliós tételeket profitáltak saját kiszivárgott házi videóikból.
Pamela és Tommy gyerekei, Brandon Thomas Lee és Dylan Jagger Lee is feltűnnek a dokumentumfilmben. A fiúk minden döntésében támogatják édesanyjukat, bár egy ponton azért eljátszanak a gondolattal, hogy mi lett volna, ha az elszenvedett traumáért legalább anyagilag kárpótolják a családjukat.
A filmben Pamela is beismeri, hogy egy jóval stabilabb anyagi háttérrel rendelkezett volna az elmúlt években, különösen úgy, hogy elsősorban a szexvideó miatt futott zátonyra a filmes pályafutása. A hollywoodi típusszerepekből alapjáraton sem könnyű kitörni, a színésznő ezáltal pedig örökre az egydimenziós szexszimbólum címkéje alá került.
A dokumentumfilm már javában forgott, amikor megjelentek az első hírek a Disney+ saját gyártású sorozatáról, amely a szexvideó ellopásának történetét mutatja be a házaspár és az elkövető szemszögéből egyaránt. A Pam és Tommy első ránézésre eléggé rendben van, többé-kevésbé empatikusan meséli el a történetet, miközben a főszerepben Sebastian Stan és Lily James is rendesen odateszi magát. Az Emmy-díjra jelölt sorozatot főként azzal hirdették, hogy végre igazságot szolgáltat a párnak, ami lényegében sikerült is volna, ha mondjuk Pamela tényleg rábólint a projektre. Lee mindvégig kapcsolatban állt az őt megformáló színésszel, míg az egykori Baywatch-sztár teljes mértékben elzárkózott, ezzel egyértelművé téve az álláspontját.
Pamela azt is megemlíti, hogy végképp kiverte nála a biztosítékot, hogy mennyire szimpatikus és bohókás szemmel jelenítették meg a Seth Rogan által alakított Rand Gauthier-t, aki akkoriban a házukon dolgozott és vélhetően a széf elrablásáért felelt.
Kifejezetten ironikus, hogy a sorozat teljes mértékben felismeri azt, hogy a szituáció legnagyobb elszenvedője maga Pamela volt, ez mégsem gátolta meg a készítőket abban, hogy a régi sebeket feltépve előrángassák a sztorit.
A dokumentumfilmmel kapcsolatban Britney Spears is együttérzését fejezte ki, egy Instagram bejegyzésben megosztva gondolatait.
„Nagyra tartom azt a tényt, hogy a gyerekei így kiálltak mellette és felszólaltak az ellen, hogy elővegyenek egy olyan történetet, ami 20 évvel ezelőtt majdnem összeroppantotta anyjukat
– írta a pop ikon egy azóta törlésre került posztban –
Az utóbbi évben 4 dokumentumfilm jelent meg rólam, amelyekhez egyáltalán nem adtam a nevemet. Sajnos a múltam eléggé szégyenletes módon került bemutatásra, már-már olyannyira, hogy illegálisnak érződött.”
A magyarul Pamela közelről címre fordított dokumentumfilmet Ryan White rendezte, szoros kollaborációban a színésznő idősebbik fiával. Brandon Thomas Lee produceri közreműködésével egy különösen intim és érzékeny lencsén keresztül ismerhetjük meg a történetet. A filmben smink nélkül, bő ruhákban és köntösben láthatjuk Pamelát, ahogy két interjú között lenyírja a füvet gyerekkori otthonának kertjében, vagy éppen 5 dolláros hajfestéket vásárol a közeli drogériában, hogy aztán otthon magának szőkítse ki a haját, éppen úgy, ahogy az elmúlt 20 évben is csinálta. Valószínűleg nem egyetlen filmbe fog telni az, hogy örökre leszámoljunk a sajtó kizsigerelő aspektusaival, ez a portré azonban minden erejével affelé terelgeti a társadalmat.
A Pamela: A Love Story (Pamela közelről) című dokumentumfilm elérhető a Netflix platformján.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.