Néhány napra kézzel fogható közelségbe kerülnek a Kutyák szigetének szereplői. Wes Andreson négyszeres Oscar díjas forgatókönyvíró és rendező legújabb animációs filmjének szereplői és díszletei elevenednek meg a londoni The Store Studios-ban.
Európában a napokban kezdik vetíteni az amerikai rendező, Wes Anderson Kutyák szigete című filmjét. A kissé apokaliptikus, különös jövőben egy képzeletbeli Japán városban, Magasakiban járvány tör ki a kutyák közt. A város vezetősége úgy dönt, kivétel nélkül minden kutyát egy civilizációtól elzárt szigetre száműz, melyet a helyiek szemétlerakónak használnak. A polgármester tizenkét éves kisfia, Atari azonban nem hajlandó belenyugodni kutyájának, Spotnak az elvesztésébe és mindent elkövet annak érdekében, hogy barátját megmentse. Atarira veszélyes kalandok egész sora vár, de a bajban nincs egyedül: Rex, King, Boss és Duke – akiknek Bryan Cranston, Edward Norton, Bob Balaban, Bill Murray és Jeff Goldblum kölcsönzik a hangjukat – négy különleges, mindenre elszánt eb, akik védelmükbe veszik Atarit.
A film egyik különlegessége – a lebilincselő történet és a legendás szinkronok mellett – az elkészítés módja: Anderson stop motion technikával hívta életre művét. „A stop motion kifejezés a képkockánként beállított és rögzítési eljárást jelent, amelyet később mozgóképpé dolgoznak össze. A hagyományos filmfelvétellel ellentétben itt nem valós időben megrendezett sebességgel kerülnek rögzítésre az események, hanem a mozgóképet alkotó összes képkocka egy-egy külön beállítást jelent, melyet állókép, azaz fotó formában rögzítenek. Majd az így keletkező állóképeket egymás után vágva, összeillesztve jön létre a mozgókép, animáció.” Bár ez a módszer a fejlettebb számítógépes technika megjelenése előtt élte virágkorát, napjainkban ismét reneszánszát éli: Anderson mellett sok más fiatal alkotó is szívesen kísérletezik a stop motionnal: a Nightmare before Christmas vagy a Legokaland is ezzel a technikával született, magyar vonatkozásban pedig a TV Maci története áll össze ilyen képkockákból. Zenei téren is akadnak kísérletezők: itthon például a Szabó Balázs bandája Hétköznapi című videójában láthatunk stop motiont.
Ilyen előzetes után a film csak jót ígérhet, így bizonyára mindenki kedvet kap hozzá, hogy ennek a különleges alkotásnak a szereplőivel testközelből is megismerkedjen. Hiszen ha már a film munkálataira ilyen különös gondot fordítottak az alkotók, nem lehetett ez másképp a hozzá kapcsolódó kiállítással sem.
„Minden egyes bábut kézzel festettünk. Az embereket szilícium és kemény műgyanta felhasználásával készítettük el, Atari és sok emberi arc esetében áttetsző gyantát használtunk, amelyet korábban még sosem próbáltunk ki, de Wes nagyon szerette volna, ha ezzel az anyaggal dolgozunk, mert azt akarta, hogy úgy tűnjön, mintha a bábok izzadnának. Így valóban sokkal élethűbbek lettek a figurák. A kutyákat pedig alpaka és mohair gyapjú borítja, ettől olyan puhák és selymesek és persze nagyon valóságosak.” – magyarázza Angela Kiely a hetven fős bábosztály vezetője.
Ahogy a film animációs rendezője, Tobias Fouracre fogalmaz: „Wes minden egyes bábut részletesen megnézett és véleményezett. A teljes munkafolyamatot végigkövette, ezért az ő egész világképe visszaköszön a kiállításban, csakúgy mint az animációs filmben.”
A Kutyák szigete című film a hétvégén kerül az európai mozikba, a tárlatot pedig április 5-ig lehet megcsodálni.
(via another, wikipedia)
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.