A hazai gyakorlatnak megfelelően idén is nyílt pályázat útján, szakmai zsűri döntése alapján választották ki a Velencei Képzőművészeti Biennálé Magyar Pavilonjának kurátorát és kiállítását, így 2024-ben Nemes Márton festőművész és Kopeczky Róna művészettörténész/kurátor képviseli hazánkat a jeles eseményen.
Nemes Márton: What is inside that is outside. 3D: Tóth Bernadett
A pályázatra kilenc érvényes pályázat érkezett, majd a pályázók márciusban prezentáción mutatták be a zsűrinek a kiállítási tervüket.
A zsűri a következő pályamunkákból választotta ki a győztes projektet:
· Balázs Kata / Mátrai Erik: Fenestra Aperta
· Bencze Péter / Keresztesi Botond: Minden egy
· Don Tamás / Kocsi Olga: A 133. történet
· El-Hassan Róza / Poroszlai Eszter, Rajz Helga Eszter, Topor-Klöpflet Tibor és mások („Anonim Művészek és Tetováló Művészek”): Palindrom. Underground. Aboveground. Museum’s Shop – Az Underground a múzeumon belül és kívül. Tattoo, graffiti és a magyar művészeti szcéna
· É. Kiss Piroska / Radák Eszter: Hol vagyunk? Ideiglenes tündérkert, avagy szépségtapasz a világ bajára
· Gadó Flóra / Cséfalvay András, Anna Hulačová, Piotr Łakomy, Ulbert Ádám:Élet egy idegen planétán
· Kopeczky Róna / Nemes Márton: Superposed and Entangled
· Kukla Krisztián / Fabricius Anna: Találkozunk két év múlva
· Róka Enikő / Gerhes Gábor – Mucsi Emese: Atlas
A zsűri a második fordulóra – átdolgozásra és továbbfejlesztésre – Kopeczky Róna és Nemes Márton pályázókat hívta meg, akik továbbfejlesztett pályázatukat Techno Zen címmel nyújtották be és végül meg is nyerték a lehetőséget.
TECHNO ZEN
Nemes Márton 2018-ban már mi is bemutattuk, mint a fiatal festőgeneráció egyik leginnovatívabb és legsikeresebb képviselője. Műveiben a kép 21. századi újraértelmezésével kísérletezik a hagyományos festészet határait anyagban és térben kitágítva.
Nemes Márton. Fotó: Mónus Márton
A Magyar Pavilon tereibe egy olyan multimédiás, több érzékre ható, a színeket középpontba helyező összművészeti alkotást tervezett, amely az absztrakt festészet hagyományain túl a kortárs élményvilágra, így a techno szubkultúra, a digitális képalkotás tapasztalataira épül. Munkáiban technikai eszközöket, led paneleket is beépít montázselemként.
Tervezett nagyszabású, látványos installáció igyekszik majd kihasználni a velencei Magyar Pavilon térbeli adottságait és multiszenzorális lesz: vizuális, akusztikus és interaktív tartalmai a fény- és színtartomány, a tárgy- és fénymozgás, a hang, a fényfrekvencia és légáramlás együttes hatásában bontakozik ki.
Nemes Márton: Napba nézni csukott szemmel. Fotó: Bíró Dávid
Nemes Márton a festészetet több irányban kitágító munkássága egy olyan új generációt és közönséget kapcsolhat be a képzőművészet világába, amely nem a művészettörténet és a magas művészet, hanem a techno szubkultúra, a számítógépes virtuális valóság, a social media, illetve a high tech felől közelít a Warholi felfogás után alapvetően dekoratív felületként, ornamentikaként értelmezett festészethez.
Nemes Márton Hivatalos | Instagram
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.