Jeruzsálemi hangulatok – megjelent Botond Orikiss, Luminous Carats című mini albuma

Avatar photo
2024.03.6., 0:07

 Botond Orikiss Luminous Carats című négy részből felépülő, de egy összefüggő zenei kompozíciót alkotó mini-albuma egy Jeruzsálemben töltött időszak alatt született.

Fotó: Karancsi-Albert Rudolf

A zenei anyag egy színes utazásra invitál, amelyen cseleszta, víztározó-ambient, építkező techno és egy érzelmes szóló zongora ad változatos ívet. A jazz és a neo-klasszikus zene határán alkotó zongorista-zeneszerző Őri-Kiss Botond, aki számos hazai és külföldi formációban megfordult már, most Botond Orikiss néven indította útnak szóló karrierjét, amelynek első állomása a Luminous Carats.

A Jon Hopkins, vagy Nils Frahm szerelmeseinek üdítő új színfoltot jelent majd a magyar zenei téren a Théque Records gondozásában megjelenő mini-album, melynek négy szerzeményéről, a jeruzsálemi hónapokról és az album koncepciójáról így mesélt nekünk Botond:

„Jeruzsálemben az első albérletem ablakából kilátás az esti városra, itt kezdtem el írni, ez adta az album alaphangulatát, innen is az albumcím. Először a Luminous Carats született meg, amit az Evolving Carats követett. A kint töltött hónapok alatt szépen fokozatosan épültek ki az ötletek, majd a legvégén kötöttem össze a számokat. A komponálás folyamatosan csiszolódott buszon, vonaton, séta közben.”

Az album címét is adó első mű érdekessége, hogy az általában szimfonikus zenei műfajban használt cselesztára íródott, melynek azonnal szerelmese lett az alkotó. A különleges hangszer felvételében Pálinkás Márton működött közre.

A második rövidebb ambient művet egy különleges jeruzsálemi helyszín inspirálta és ott is lett felvéve:

„Az átvezető St Helena Cistern-t, a Jeruzsálemi Szent Sír Bazilika alatt található, lenyűgöző hangulatú víztározó ciszternában vettem fel. Csengőket, perkusszív hangszereket vittem a helyre, melyeket a Besh-o-Dromot is alapító Barcza Gergőtől kaptam kölcsön.

A techno alapokon nyugvó Evolving Carats-nál jut el az utazás a dinamikus csúcspontjára, melynek a címe is utal az építkező szerkezetére. Majd ezt csendesíti le az albumot záró Garden of Peace, mely egy szóló zongoradarab, amelynek felvétele Vajda Bence munkája, és közreműködött még a szabadban arra járó verőcei madárkórus.”
– osztotta meg velünk Botond.

A lemezt itt tudjátok meghallgatni ›

Az album borítóját a Lobotworks készítette, a keverést és a maszterelést Lászlóffy Andrásra bízta a szerző. Az album létrejöttében fontos szerepe volt az Óbudai Danubia Zenekarnak, Fuchs Benjáminnak és Borsay Máténak is.

Az album élőben az idei Piano Day-en a Mom Kultban fog debütálni április 6-án. Idén ősszel pedig érkezik Botond első LP-je, egy stúdió album zongorára és Fender Rhodesra komponálva, mely szintén a Théque Records gondozásában fog – a tervek szerint vinylen – megjelenni.

Facebook event ›

Botond Orikiss Bandcamp | Instagram

Címkék: , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás