Ha Leon Lour neve még ismeretlen, a magyarok által gyártott, szürreálisan gyönyörű animációs klipsorozatáról megjegyzitek majd

Avatar photo
2018.09.6., 17:41

Az animációs tervező-rendező Simon Balázsra akkor figyeltünk fel, amikor Nils Frahm egyik dala, a Re általa kapott egy gyönyörű animációs videoklipet, amely aztán számos nemzetközi szakmai versenyre is meghívást kapott. Most saját rendezésében és az Umbrella gyártásában debütált egy négyrészes klipsorozat, amely a londoni DJ-producer, Leon Lour új EP-jét promotálja igen emlékezetes módon.

Látványos videoklip-sorozaton akadt meg a szemünk, amelyet egy magyar csapat készített a brit DJ-producer, Leon Lour új EP-jének dalaihoz. Az All Our Dreams négy, melodikus EDM szerzeményéhez Simon Balázs rendező (akinek a Nils Frahmnak és Hasse De Moornak készített munkáival számos fesztiválon találkozhattunk) képzelt el egy különleges szerelmi történetet, amely az Umbrella gyártásában kapott végső formát: egy vágatlan, 18 perces animációs kisfilmet, amely emberi arcok nélkül mutatja be a hullámzó, fiatal szerelmet.

 
 

A most elkészült sorozat előzményei a Nils Frahm-féle videóig nyúlnak vissza, hiszen annak kapcsán kereste meg Balázst a MrSuicideSheep YouTube-csatorna egyik képviselője egy lehetséges jövőbeli együttműködés reményében. Ez a felület különböző kiadók előadóinak zenéit promotálja (olyanokét, akiknek a stílusa egybeesik a csatorna által preferált hangulattal, világgal, amely a melodikusabb EDM és a future bass vonalán mozog), a sok követőjének hála pedig olyan alkotók is előtérbe tudnak kerülni, akik kevésbé ismertek vagy akár teljesen újak. Másfél évnyi levelezést követően végül sikerült összehozni egy közös projektet, így Balázs Yoe Mase-nek készített egy 49 perces háttérvideót.  Erről a projektről így nyilatkozott a rendező:

Ez volt az első, hogy nagy terjedelmű tartalmat készítsek zenéhez. Itt még az volt az eredeti koncepció, hogy mozgassuk meg az albumborítót, lényegében egy loopról kezdtünk tárgyalni, hogy egy fokkal izgalmasabb legyen egy állóképnél a videó. Viszont az egész űrben sodródás témája és az azzal járó magány/kilátástalanság többet tartogatott magában. Ezért egy loop helyett egy vágatlan sodródás készült, amelynek minden kockája egyedi, lényegében egy 49 perces „film”. Én ettől még továbbra is háttérvizualizációként tekintek rá, nem várható el senkitől, hogy rátapadjon a képernyőre ennyi ideig, ehhez túl minimál az anyag. Ettől függetlenül a gondolat/tudat, hogy valós időben tekinthetünk bele a magányosan sodródó asztronauta vergődésébe, érdekes szerintem.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ez után a munka után egyre többet gondolkoztam én is és alkotótársaim is az albumvideón/albumsorozaton, mint formán. Ritkán látni ilyeneket, pedig sok kiaknázatlan lehetőséget tartogatnak. Persze a bandák és a gyártás szempontjából is igen megterhelő tud lenni egy ilyen projekt, legyen szó határidőkről, büdzséről stb. – sokszor egy klip is nagy kihívás, nemhogy egy teljes sorozat.

A következő alkalom, amikor hasonlóan grandiózus projektet vihetett végig, az a Mary PopKids Togetherness című EP-jéhez készült klipsorozat volt, amelyet Kovács Eszterrel közösen rendezett.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Miközben készült az imént említett klipsorozat, a magyar rendező kapcsolatba került a Proximity-vel is. Ők a Yoe Mase-háttérvideó miatt keresték meg – hasonló koncepcióval tervezték a brit DJ-producer, Leon Lour új EP-jét, az All Our Dreams-et beharangozni.

A brief nagyon egyszerű volt: nagy vonalakban egy kapcsolat fázisairól szól az album, ezért ezt kellett valahogy megjeleníteni. Kevés alkalom adódik arra, hogy sorozat formában készítsen videoklipet az ember. Azonnal tudtam, hogy el fogom vállalni. Ennél a munkánál szerettünk volna szintet ugrani a történetmesélésben és a tartalomban is, és egy fokozatos promót szervezni az album köré: részenként megjeleníteni a filmet és zenéket, mint egy netes sorozatot. Emiatt bevittem a projektet az Umbrellába, annak érdekében, hogy gördülékenyen menjen a gyártás, elvégre pár hónap alatt kellett megvalósítani egy 18 perces animációs anyagot.

 
 

A rendező így mesélt az All Our Dreams klipjeiről:

A grafikákat Kántor Péter készítette, illetve Kovács Eszter kreatív ötletekkel folyt bele a munkába. Mivel nagyon sok anyagot kellett elkészítenünk, ezért a koncepciót részben a zenére, részben a lehetőségekre kellett szabni. Ezzel semmi baj nincs, sőt, van hogy a hasonló helyzetek hoznak ki valami újat egy ötletből. Például már a munka legelején elvetettük az emberi arcok, emberek mutatását, hiszen animációban az rengeteg munka, viszont ez a döntés azonnal izgalmasabbá tette a projektet, hiszen szereplők nélkül készültünk bemutatni egy szerelmi történetet. A film világának megalkotásában is hasonló döntések vezettek, hiszen az, hogy egy változatos környezetet alkossunk meg az autó köré, megint sok munkát igényelt volna. Így született meg az ötlet, hogy mi lenne, ha soha nem is raknánk le a földre az autót? Ezek az apróságok lehetőséget adtak arra is, hogy a zene elemeltségére, légiességére reagáljunk.

 
 

A Proximity-vel való együttműködésről Balázs ezt mesélte:

Kifejezetten jó hangulatban telt a munka, és nagyon jó volt együttműködni a Proximity-vel. Az első pillanattól látszott, hogy jól átgondolt elképzelésük van arra, hogy mit szeretnének csinálni az elkészült anyaggal, viszont emellett akkora szabad kezet adtak, amekkora csak belefér, és érezhetően bíztak a döntéseimben. Mindannyian büszkék vagyunk az elkészült filmekre, és kifejezetten izgalmas, hogy sokan máris a kedvenc előadóik filmsorozatait kezdték kérni a kiadótól, mint „következő évad”.

A teljes, vágatlan videoklip-sorozatot alább nézhetitek meg, illetve az egyes videók külön-külön is elérhetőek ezen a linken:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Simon Balázs, Kovács Eszter és Kántor Péter hármasa nemrég egy közös animációs filmet is készített, szintén az Umbrella gyártásában. A Kvagga egy határőrről szól, egy olyan megosztott világban, ahol a fény a kiváltságosak tulajdona. Mivel az alkotók most kezdték el a fesztiválozást a filmjükkel, egyelőre még nem érhető el online, az előzetest viszont itt meg tudjátok nézni:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás