Haldokló virágok, élettelien sugárzó női bőr. Látszólag semmi közös nincsen a két jelenségben. Csupán a fény. Az a fény, amely Jacques Brun objektívének átszűrődve egy egészen új perspektívába helyezi a hétköznapi részleteket.
Az ECAL művészeti akadémián fotográfusi diplomát szerző Jacques Brun művészete a fény játékára épül. Ahogy ő fogalmaz: „A fotós voltaképpen egy vadász, aki megpróbálja elkapni a fényt, azt a megfoghatatlan imát, melynek segítségével alakokról, időről, érzésekről tud beszélni. A fény egy olyan érintetlen és természetes dolog, mely lehetőséget teremt számomra, hogy a leghétköznapibb dolgokból is valami igazán egyedülállót alkossak, az anekdotikus pillanatokat pedig időtlen történetekké varázsoljam. A fény a kulcs, mely valami ismeretlent mutat meg a nézőnek.”
Ihletét Jacques a csendéletekből és a divat világából meríti, képei közt lapozgatva azonban felfedezhetünk más, klasszikus festészeti stílusokból merítkező fotókat is. Műveiben komoly hangsúlyt kap a női intimitás, a finom, ízléses erotika, modelljei gyakran a végzet asszonyaként tekintenek ránk.
A nőiség és a fény különleges viszonyára jó példa a művész legutóbbi munkája, az Anna-projekt. A fotósorozatot Homérosz Odüsszeusz című eposza és Antonioni Kaland című drámája inspirálta. A fotós egy tengeren veszteglő embernek képzeli magát, aki Annához, a képzeletbeli lányhoz igyekszik visszatalálni.
Jacques Burn a fényképezést egy igazán egyedülálló művészetnek tartja: „Minden, ami megszületik, el is fog tűnni. Csodálatos dolognak tartom, hogy lehetőségem van megörökíteni ezeket a múló szépségéket.”
(via: It’s Nice That)
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.