1990 nyarán még egy ismeretlen banda repült Seattle-ből New Yorkba, hogy az underground punk közönség előtt koncertezzen. Amíg a városban voltak, beugrottak a fotós Michael Lavine Bleecker Street-i stúdiójába egy fotózásra, melyet a Sub Pop Records tulajdonosa, Bruce Pavitt szervezett le nekik.
A Nirvana akkoriban Kurt Cobain és Krist Novoselic mellett Chad Channing dobosból állt. Pár éve már együtt zenéltek, de akkoriban még nem volt meg az áttörés. Kurt nem örült a tömegek felszínes figyelmének, melyet a későbbiekben a hírnév hozott számukra, ezeken a fotókon azonban még talán a kiábrándultság előtti Cobain-arcokat láthatjuk.
Michael Lavine összesen négy alkalommal fotózta a bandát, többek között a Nevermind albumukhoz, melyet az azt követő évben hoztak ki. A lemez, mellyel ismertté váltak, világszerte 30 millió eladott példánnyal a grunge műfaját bevezette a mainstream közönség kedvencei közé. A hírnév sajnos nem tett jót a bandának, minél sikeresebbek lettek, annál több lett a feszültség a Nirvana tagjai között. Mikor Lavine az utolsó stúdió felvételeket fotózta egy 1992-es hétvégén, a banda már töréspontnál állt.
A fotós képei a felemelkedéstől a lejtőig mesélik el a történetet: idilltől a kárhozatig. Annak a napnak tiszteletére, mely Kurt Cobain 50. születésnapja lett volna, az olasz Ono Arte Contemporanea ikonikus, sok még be nem mutatott képet állít ki a Kurt Cobain 50: The Grunge Photographs of Michael Lavine című kiállításán, mely 2018. január 31-től már látogatható.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.