Phenom’enális szerkesztők nyári kedvencei: Hering Andris

Avatar photo
2018.09.5., 11:18

Az idei nyáron negyedéves bérletet vettem a nosztalgia-hullámvasútra, ugyanis néhány friss és aktuális kedvenc mellett kizárólag a nyolcvanas és kilencvenes évek nyári slágereit kutattam, ha a Spotify-ba ástam magam. Ezekből a múltidéző, de örökzöld daraboktól annyira lázba jöttem, hogy néhányat még az Instagram Story-mba is képes voltam megosztani az évjárat feltüntetésével: egy igazi old-school Summer Hits válogatást kiposztolva, ami néhol indokolatlan és számomra is megmagyarázhatatlan darabokat is felsorakoztatott, de a nosztalgikus lúdbőrözések jegyében mindet vállalom.

Paul Young – Come Back and Stay

1983-ba repülünk vissza az időbe, amikor az angol énekes-dalszövegíró, Paul Young is 27 éves volt, de ezzel a dallal megcsinálta az egyik legsikeresebb, nevéhez köthető slágerét. A dalt egyébként már 1981-ben megírta Jack Lee, mégis Young előadásában lett a nyolcvanas évek egyik legkúlabb szerelmes new wave-blue-eyed-soul szerzeménye.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Aretha Franklin – A Rose Is Still A Rose

Nagy veszteség a világnak, hogy ezen a nyáron, 76 évesen elhunyt a soul királynője, Aretha Franklin, akinek legismertebb dalai olyan klasszikusok voltak, mint a Think, az I Say a Little Prayer vagy a névjegyeként is emlegetett Respect, és akit világszerte kulturális ikonként tiszteltek. Így voltam ezzel én is, halálhírekor mégis azt a dalát állítottam a lejátszómba ismétlésre, amit 1998-ban, Lauryn Hill-lel közösen írtak egy igazi feminista himnuszként.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Kim Carnes – Bette Davis Eyes

A dalt előadó énekesnőről, Kim Carnes-ról azt hiszem, ezen a slágerén kívül semmit nem tudok, annyit viszont sikerült kiderítenem, hogy a Bette Davis Eyes-t eredetileg 1974-ben írta Jackie DeShannon és Donna Weiss dalszerző-páros, majd 1981-ben Carnes újragondolta, és elég szépet durrantott az ünnepelt amerikai színésznő, Bette Davis-hez írt dallal, amit (a néhol félreérhető) dalszövege miatt biszexuális töltetű vallomásként értelmeztek, amit akkoriban a két dalszerző egyébként meg is cáfolt.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

The Psychedelic Furs – Love My Way

Furcsa véletlen a Psychedelic Furs 1982-es dalát alig pár hónappal azelőtt fedeztem fel magamnak, hogy a Call Me By Your Name (Szólíts a neveden!) című gyönyörű mozifilm bemutatásra került volna, hiszen Sufjan Stevens filmzenéi mellett ez a szám lett a film egyik legfontosabb betétdala. A filmből érkező erős vizuális és érzelmi töltet egészen a nyár végéig elkésírt az egyik legtöbbet hallgatott, nagyon kedves kedvencként.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Art Of Noise ‎- Moments In Love

Már 1985-ben születtek olyan monumentális elektronikus zenei alkotások, mint az angol art-pop formáció, az Art Of Noise harmadikként bemutatott szerzeménye, a Moments In Love. Az eredetileg tízperces, lassan építkező, kissé baljós hangulatú felvétel egyébként egy mestermunkaként elkönyvelhető, szürreális videót is kapott, ami szintén nem túl vidám történttel dobta fel a nyarat, de így is gyönyörűeket lehet mosolyogni rajta.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Pet Shop Boys – Domino Dancing

A legtökéletesebb nyári klipek egyike, amit 1988-ban készített a Pet Shop Boys. A latinpop-elemeket (sicc!) felvonultató Domino Dancing meglepően sok közreműködő zenész segítségével született, az akkori új hangzás pedig nem is aratott osztatlan sikert a rajongók körében, az eladási adatok szerint mégis az Introspective lett minden idők legkelendőbb Pet Shop Boys-albuma, több mint 4,5 millió eladott példánnyal világszerte.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

P.M. Dawn – Set Adrift On Memory Bliss

Egy igazi nyári hangulatú zene és videó 1991-ből, amit az amerikai hiphop duó, a P.M. Dawn hozott ki debütáló albumáról, az Of the Heart, of the Soul and of the Cross: The Utopian Experience-ről. A dal egyébként egy sor ismert és kölcsönzött hangmintából épül, amelyeket olyan zenekarok dalaiból csempészte bele, mint a Spandau Ballet True-jából, a The Soul Searchers Ashley’s Roachclip-jéből és Paul Simon Take Me to the Mardi Gras Bob James-féle verziójából. Ettől függetlenül egy ütős egyveleget hoztak össze ők is, ami a kilencvenes évek egy legmenőbb nyári slágere volt az MTV-n.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Janet Jackson – Together Again (Deeper Remix)

Csak kevesen tudják, de Janet Jackson kilencvenes évekbeli sikerdala, a Together Again eredetileg egy belassult R&B-dal volt, amelyet azokhoz a barátaihoz írt, akiket az AIDS miatt veszített el. Az 1997-ben megjelent szám azonban gyors tempójú popdalként jött ki először, mivel az énekesnő úgy gondolta, barátai nem szeretnék, hogy szomorkodjon miattuk, így a dalhoz végül két videós verzió és három remix is készült. A népszerűbbé vált popváltozat Afrikában játszódik, és állatok is szerepelnek benne, a második klipben pedig Janet egy lakásban emlékezik a barátaira, és énekel arról, hogy egy nap újra együtt lehetünk eltávozott szeretteinkkel.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Urban Cookie Collective – The Key The Secret

Vissza 1993-ba, amikor a kétes megítélésű, ám megkerülhetetlen eurodance hangzás már javában tombolt Európában. Az irányzat hajtásaként született meg az angol Urban Cookie Collective is, amely legsikeresebb zenéjét Diane Charlemagne (Goldie, Moby, D:Ream, S.P.Y, High Contrast stb.) közreműködésével lőtte fel a műfaj a békebeli tánc, a bulizás és a szeretet témaköreit körüljáró örökzöldjei közé.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

DJ Tonka – She Knows You

Amikor már javában elindult és fogható volt Magyarországon a német VIVA zenei csatorna, DJ Tonka (alias Thomas-René Gerlach) egy könnyed nyári house slágerrel pumpálta fel magát a Viva Chart Show-k élére. Tisztán emlékszem, hogy 1998-ban a német zenetévé előtt ülve, a klipet nézve azon ábrándoztam, hogy egyszer majd én is híres DJ leszek, akinek az élete ilyen tökéletes nyarakról és életérzésről fog szólni. Mindebből mára persze csak a klip maradt meg valóságnak.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Címkék: , , , , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás