Avatar photo
2023.08.28., 13:05

PhenomCreator: Így készültek iamyank fekete oroszlánjai

PhenomCreator sorozatunkban hazai alkotóművészeket kérünk fel arra, hogy mutassák be legfrissebb alkotásukat. Ezúttal Bencsik Atos grafikus/motion designer avat be minket egy iamyank részére készített kisfilm alkotási körülményeibe.

1. Story

Még 2020-ban keresett meg Yank, hogy csinálhatnék egy animációs trailert az új trekkjehez, akkori nevén a Dysthopia-hoz. A hozott koncepció az volt, hogy fekete oroszlánok domináljanak, ezenkívül minden más rám van bízva. A trekk lassú égése, nehéz tempója és annak sötét flowja instant egy audioreaktív videó ötletét festette fel a képzeletemben, amiben súrló illetve élfényekkel megvilágított oroszlánok váltakoznak, csak közben a zenére vibrál minden fényforrás, ami nekem kicsit a hardcore tengeri viharokat juttatja eszembe.

2. The process

Említettem a viharos tengereket. Habár ösztönösen kezdtem el a jelenetek összerakását direkt referenciák nélkül, e sorok megírásakor végigvettem fejben, hogy pontosan mik azok amik hatottak rám, ebből kettőt emelnék ki: L-Vis 1990 – Ballads zseniális klipjét, ami egész régi referencia ugyan, de még mindig zseni (és csini). Egy populárisabb példa pedig a Thor Ragnarök-ben a lassított felvételes jelenetek, pontosabban ahol Hela és a lovas női hadsereg dinamikusan változó fények közepedte találkoznak.

Gyártásügyileg valahogy így nézett ki nálam a folyamat dióhéjban: mivel elég időérzékeny volt a projekt, sajnos szóba se jöhetett, hogy magam szkenneljek cicákat mondjuk a lánchídról. Ráadásul már le is volt zárva akkor talán. Szóval 3D scannelt oroszlánok keresésével kezdtem a munkát ami ugyan belekerült pár órába, de egy kis szelektálást követően el is kezdhettem köréjük építeni az audioreaktív setupom Cinema4D-ben.

Ezen a ponton már elindul a zenére reagáló fények fine tuningja. Ezzel majdnem párhuzamosan pedig a favoriozált kameraszögek és mozgások megtalálása amikből később összefűztem az animációt.

A scenek dramaturgiai sorrendjének megtalálása után már csak a keyframek pontos zeneszakaszaira való belövése és a render volt hátra.
Ja meg az After Effects! A C4D render után itt történik a szekvenciák összefűzése, vágása, gradelése, aztán pedig a final render.

Social médiára lett szánva, és a végeredmény tök hatásos is volt kisebb képernyőkön. Yank is imádta a végeredményt és volt is szó róla, hogy legyen egy hi-detail verzió, de ez azonban idővel sajnos feledésbe merült.

3. Concert visual

Egészen 2022-ig! Amikor is egy nagy showreel update közben elértem ehhez a projekthez. Nézegettem, nézegettem, hallgattam alatta a trekket es arra jutottam, hogy na jó, akkor ezt csak kimaxolnám végre rendesen felanyagozva, hi-res renderrel és jól fog kinézni.

Ennek a kulcsa a proceduralis materialok voltak amik számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos photoshoppos festegetéssel szemben, mivel sok időt takarítanak meg áttolva a fókuszt a kreatívabb folyamatokra. Például a korrózió minden szintjének időigényes, manuális festése helyett gyors, generatív, sokszor csak pár maszk és érték változtatásával lefedhető az egész „öregedési” skála. Ezzel egyébként órákat vagy akár napokat is lehet spórolni.

Maga az újra anyagozás, a zenére vibráló fények tükröződését is megváltoztatta az oroszlánok felületein, ami miatt végül az összes jelenetet így újra kellett fényelni.

Így történt, hogy egy délutáni kis update-ből egy két napos massziv edit session lett, de ha már így történt, szenteltem időt arra is, hogy megjelenjen a dropnál felvillanó oroszlánszem, amit igazából mindig ott láttam, de a 2020-as verzióba időhiány miatt végül nem került be.

Mellesleg ez a viszonylag egyszerűbb fél percnyi animáció 14+ óra render időbe került full HD-ban korrekt render beállításokkal (RTX 3060).

4. Final outcome

Akkoriban kezdtem el az Impro (imPro School zeneiskola – a szerk.) producer képzését, ahol Yank is sokat tanított minket. Törvényszerű volt, hogy megmutassam neki is a cuccot és így lett végül folytatása a sztorinak.

Kiderült, hogy épp a második albumán dolgozik, amin a Black Lions trekk majdnem teljesen megegyezik azzal amihez az eredeti animáció készült. Innen a többi már történelem.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A trailer tökéletes lett vizuálnak is az Akvárium Klubba, ahová Yank a Láttam a jövőt meghalni lemezének a debut koncertjét szervezte. Azóta a produkció része lett és bejárt már giga nagy ledfalakat is.

Fun fact: Az album debut koncertje egy nappal a szülinapom előtt volt.

Végül egy érdekes utóélet flesst osztanék meg mindenkivel: Valaki megtagelte sztoriban „a lánchíd autoellenes örszemének” azt a cicust, akinek éppen felvillannak a szemei amikor rádszakad a drop. Ez egy teljesen új jelentésréteget ad az egésznek. Dope.

I A M Y A N K _ B L A C K _ L I O N S ArtHungry | Behance

Bencsik Atos Hivatalos | FacebookInstagram

A PhenomCreator rovat korábbi részei ›

Alkotóművészek, kreatívok, művészeti iskolások! Ha szeretnétek online is megmutatni alkotásaitokat, regisztráljatok, és töltsétek fel ti is őket az ArtHungry.com oldalra!

Címkék: , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás