Már hónapokkal a nyári szezon előtt megjelennek a melegfront tünetei a zenekészítő kis- és nagyiparosokon. A gyöngyöző homlok oka lehet a nyomás is, hiszen ez az az időszak (a karácsonyi feldolgozások és giccses felvételek összedobása mellett), amikor a tét nem kisebb számukra, mint hogy kinek a dala fog szólni a strandon a lángososnál, kire fogunk összegabalyodva smárolni a parton, vagy melyik zenész slágerére rázzuk majd a fesztiválok piaszponzorainak szégyellnivaló sátraiban.
A nagy gonddal összerántott nyári slágerek esetében azonban sajnos gyakran fennáll a csúnyán „visszanyal a fagyi” szindróma (gondoljunk a zenei ínyencek által már most száműzött Get Lucky-ra): ők azok, akiknek dalaitól könnyen epilepsziás rohamot kaphatsz, ha csak még egyszer meghallod forogni a hipermarket rádiójában, a strand pénztárában vagy a kereskedelmi csatornák kínálatában. De kiktől kell óvakodnod idén? Csúfos nyári slágereket felvonultató összeállításunkból minden egyértelműen kiderül.
A hyper-gettóbetyár Will.I.Am és Justin Bieber nyávogó és táncoló hologramja éppen elég indok, hogy kiátkozzuk a That Power gigaslágert az univerzumból, a monotonon lüktető basszus pedig a maradék ítélőképességünket is elveszi. A gagyi kék Batmobile és a klónok már csak hab a tortán. És hogy a klip végén mi történik? Reméljük, önmegsemmisítő üzemmódba kapcsoltak…
Amikor ByeAlex diadalmaskodott az Eurovízió magyar döntőjén, voltaképpen még örültünk is, hogy ezúttal kevésbé mainstream produkció nyert. Arra viszont nem számítottunk, hogy kis időn belül a „Kedvesem” szó szállóigévé válik, és új értelmezést nyer a magyar fülekben, amikor a nagymami száját elhagyja. Egyszerre szerethető és fülbemászó dal; de hogy egy egész nyárra bent ragadjon, az azért túlzás.
Justin Bieber exe, Selena Gomez nyár elején már robbantott a Spring Breakers című filmmel. 2013 a Disney csajok nyara. Miley Cyrus-szal az élen lettek az amerikai cukigyár nagyágyúiból a szülők rémálmaivá, a habos-babos ruhákat felváltották a feltűnő, szellős darabok. Nem egyedülálló átváltozásról van szó, emlékezzünk csak a szintén ex-Disney lány, Christina Aguilera átalakulására a Genie In A Bottle-től a Dirrty-ig. „La-da-di-da-di we like to party.” Köszönjük a életre szóló emléket.
Bár Tocadisco és Lennart A. Salamon közös szerzeménye nem a nyári időszakra időzített sláger, megjelenése óta valahogy nem tud tud kikopni a rádiók lejátszási listájáról és a Facebook hírfolyamáról. A Get Away legidegesítőbb tulajdonsága igazából pont az, ami slágerré teszi: hogy nagyon fülbemászó. Elég egyetlen hallgatás, és garantáltan (feltehetőleg öreg nénik méregető tekinteteinek kíséretében) azon kapod magad, hogy a buszmegállóban várva ezt dúdolgatod. A számhoz készített behind-the-scenes klip pedig egyenesen új szintre emeli a szerzeményt, hiszen bevezet minket a slágergyártás folyamatába: megfigyelhetjük hogyan kell gyorsan, mosolygósan szöveget írni, és hogy tulajdonképpen hány gitárra van szükség egy dance-szám megírásához. Durva.
Naughty Boy és a Disclosure Latchjéból már jól ismert Sam Smith közös száma tökéletes mintapéldája (lesz) annak, hogy van az a lejátszási mennyiség, ami egy eleinte nagyon is kedvelt számot idegesítővé tud tenni. Bár a „la la la”-betét így is sokaknál kiveri a biztosítékot, de azért valljuk be, ha választani kéne közte és egy David Guetta-csoda között, akkor nem lenne nehéz dönteni. Becsülendő, hogy a klip egy létező és sürgető problémára hívja fel a figyelmet, méghozzá nagyon ötletes szimbólumok használatával és egy szuperaranyos kisfiú főszereplésével.
Tulajdonképpen Magyarországon évek óta három állandó téma van nyáron: a hőség; a Sziget már megint „veszteséges” és David Guetta. A lassacskán a magyar örökség részévé váló francia DJ ezúttal az Alice DeeJay 1999-es (!) slágerét prüntyögte el, amihez megnyert magának két olyan rappert is, akik közül egyik sem Kanye West, így szót fecsérelni is kár lenne rájuk.
Nelly új hígságának alapja és a refrénje minket leginkább – az utoljára a ’90-es évek végén sikeres – S Club 7-re emlékeztet. A köztes részeken pedig Nelly kicsit sem próbál finomítani a dolgon, hanem kerek perec az autós szexről rappel. Mondjuk ahhoz, hogy „kipróbálja” szíve hölgyét, meg hogy „jól megdolgozza”, nem tudjuk pontosan, miért nem jó egy Fiat Punto, de azt jósoljuk, hogy a rapper nem hagyja ki a lehetőséget, hogy igazán kúl legyen, így a trendeket követve talán a dal közepére oda lesz b***va a Száguldás, Porsche, szerelem alapja is – sőt, ha szerencsénk van, Nelly kemény szavai közt meghallhatjuk a halk „szpsz”-ezést is.
Úgy látszik, a pakisztáni zeneipar nem bírta ki, hogy ne legyen saját “Gangnam Style”-ja… A One Pound Fish még decemberben látott napvilágot, ám a szórakozóhelyek csak mostanában tűzték műsorukra a szerzeményt, szerintünk viszont jobb lett volna soha, mint későn. A magát stílusosan csak £1 Fish Mannek hívó Muhammad Shahid Nazir a londoni halpiacon szerezte a dalt, amikor reklámot akart csinálni saját árujának. A videóra megjelenése óta több mint 23 millióan kattintottak, £1 Fish Man eljutott vele a brit X Faktorba, sőt, a dalt olyan nevek is feldolgozták már, mint Timbaland, vagy Alesha Dixon. Hát… Egészségükre!
A gumitesttel megáldott (vagy összerakott) Nicki Minaj nélkül sincsen már nyár: a guminő tavaly a kis Bieberrel pancsolt egy hatalmas élménymedencében, ezzel egyidőben pedig annyira hányingerkeltő saját slágerrel kínzott minket, mint a Pound The Alarm fájdalmas taktusai. A lassan mindenkivel szövetkező és kollaboráló „beszélőke” a nyári hónapokban sem vonja ki magát a slágergyárból: Lil Wayne-nel való összefekvése után az új lemezzel jelentkező Ciarával rázza a hátsóját. Fellélegzés viszont, hogy Ciarával Minaj is jobb színben tűnik fel, közös felvételük pedig még igazán friss, tehát van esély, hogy csak késő őszre kopik ki a vidéki fagylaltozókból is.
Calvin Harris újra és újra. Hol van már az az eredeti és kreatív srác, aki 2007-es debütáló albumával olyan egyedülálló diszkófelvételeket tett le az asztalra, mint a Merrymaking at My Place vagy a The Girls?! A zenei producert napjainkra sajnos elkapta a lakossági darabok futószalagon gyártása – bár mentségére legyen írva, hogy ő legalább a kollaboráló énekesek között ügyesen válogat. A Florence Welchsel elkövetett Sweet Nothing után most a héliumhangú Ellie Gouldinggal kavart a stúdióban, ami az I Need Your Love klipjét szemlézve nem lehetetlen… Ugye nem vettétek be?
Összeállította: Mészáros Zsófia, Mohai Fanni, Biczó Andrea, Németi Noémi, Hering András
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.