Avatar photo
2018.08.17., 11:55

A hét műtárgya: Brew Your Mind Brewery – csomagolásdizájn

Közkívánatra visszatér az ArtHungry heti kiemelt munkákat készítő alkotókkal készült interjúsorozatunk. A 33. heti műtárgy egy hazai kézműves sörmárkának készített csomagolás lett, amelyet Kiss József Gergely és Köves Lili tervezett, ezúttal Classmate Studio név alatt.

Először is engedjétek meg, hogy gratuláljunk, nagyon innovatív munka született. Elmesélnétek hogyan jött létre ez a nemzetközi szinten is ritkának számító vizuális végeredmény?

Köszönjük. Kezdetben készítettünk egy alapos kutatást ezen a piacon, hogy átlássuk hazai és külföldi vonatkozásban is a kézműves sörfőzdék dizájntrendjeit. Majd számtalan vázlat és koncepció során alakítottuk ki ezt az átlagtól elrugaszkodott, szokatlan, de alapvetően modern irányt.

Alap igazság, hogy egy izgalmasan megtervezett márkaarculat létrejöttéhez nélkülözhetetlen, hogy a megrendelővel is közös hullámhosszon legyen a tervező. Ti hogyan találtatok egymásra, illetve ők hogyan találtak rátok?

Először a Facebook-oldalunkon kerestek fel minket egy logó és két címketerv igényével. A munka során szoros kapcsolatban voltunk mind a kutatás, mind a tervek készítésénél. Már a logónál rengeteg variáción mentünk át. Mire megtaláltuk az igazit, kiépült egy kölcsönös bizalom, és látszott, hogy ebből hosszú távú együttműködés lesz. A címkéknél mindig közösen, részleteket átbeszélve haladtunk.

Milyen volt a megrendelővel a közös munka, mennyire adtak szabad kezet nektek az alkotási folyamatban?

A munka során viszonylag szabad kezet kaptunk, de természetesen akadtak részek, ahol nem volt azonnali egyetértés. Viszont félreértések nem voltak, könnyedén és kertelés nélkül megbeszéltünk bármit.

Egyébként hogy ízlik nektek maga a sör? Egyáltalán számít ilyenkor, hogy milyen minőségű az adott termék, amit formába öntötök?

A söreik kiválóak, már elég sok fajtát készítenek, többet csak szezonálisan. Eddig talán a Peach please… és a Black Power a személyes kedvenceink. A termék minősége pedig abszolút számít. Egyrészt, ha egy termék nem állja meg a helyét, akkor a körülötte létrehozott brand lehet bármennyire erős, hosszútávon nem fog működni, másrészt mi is lelkesebben tervezünk.

Az oldalon ti ketten, illetve a Classmate Studio neve van feltüntetve alkotóként. A portfóliótokat nézve is feltűnik, hogy előszeretettel dolgoztok csapatban más tervezőkkel is különböző projekteken. Pontosan miről szól a Classmate Studio, és kik alkotják?

Az utóbbi években egyre több projekten dolgoztunk együtt, így lényegében az eddigi közös munkánk természetes kifutása a Classmate Studio. Ezen a néven mint grafikai stúdió működünk tovább mi öten: Ács Attila, Fölföldi Fruzsina, Kiss József G, Köves Lili és Misztarka Eszter.

KJG, 2016-ban a Pulse Pavilion diplomamunkáddal kapcsolatban még arról meséltél, hogy Finnországban dolgozol egy grafikai stúdiónál. Ugyanakkor a Classmate neve alatt elég sok hazai tenderen is részt vettetek (a Debrecen 2023 Európa Kulturális Fővárosa pályázati arculatát meg is nyertétek). Mi változott az elmúlt két évben?

Jelenleg is Finnországban élek, itteni és otthoni projekteken is dolgozom egyaránt.

Lili, együtt diplomáztatok a Magyar Képzőművészeti Egyetemen KJG-vel, a te diplomamunkád (Neverland App) szintén kiemelt projekt volt A hét műtárgya rovatunkban 2016-ban, illetve az első ArtHungry Díjon egészen a döntőig jutott. Veled mi történt azóta szakmai téren?

Belerázódtam a stúdiókeretek között történő csapatmunkába, és rengeteget tanultam UI és Brand Strategy terén.

Idén októberben rendezzük meg a 4. ArtHungry Díjat, ezúttal is Grafika & Design tematikával. Ti mit szóltok az ilyen jellegű hazai szakmai díjátadókhoz, fórumokhoz?

Továbbra is remek kezdeményezésnek tartjuk az ilyen és ehhez hasonló eseményeket a magyar dizájnszcénában, és szívesen veszünk részt rajtuk.

Kíváncsiak voltunk, hogyan élte meg a megrendelő a márkaarculat kialakítását, ezért Bihari Ákosnak és Himmel Olivérnek, a Brew Your Mind tulajdonosainak is feltettünk pár kérdést.

A márka hivatalos oldalán olvasható, hogy 2014-ben alapítottátok a sörfőzdét. Miért döntöttetek úgy, hogy saját söröket készítsetek?
Előtte is készítettünk már saját söröket házi fogyasztásra. Megtapasztaltuk, hogy milyen jó dolog az, ha készítesz valamit a saját ízlésed, gondolatod, tapasztalataid alapján, és ez a valaki másnak örömet okoz, inspirál, megváltoztat.

Hogyan találtatok rá a Classmate Studióra, és milyen koncepcióval kerestétek meg őket?
Közös ismerősünk ajánlására választottuk őket. A koncepcióban eléggé szabad kezet adtunk Józsiéknak (KJG – a szerk.), inkább magunkat és a sörrel kapcsolatos egyedi hozzáállásunkat mutattuk be nekik.
Maga a koncepció ennyi volt: „Legyen mai, egyszerű, elegáns, de metál!

A részetekről mennyire volt tudatos döntés, hogy ilyen merész, az általános sörcsomagolásokra egyáltalán nem jellemző dizájn szülessen?
Mindenképpen szerettük volna, hogy ilyen legyen. Ennek több oka is van, de mindegyik arra vezethető vissza, hogy változtatni szeretnénk azon, ahogy az emberek a sörről általában gondolkodnak. Ugyanis szerintünk a sör jelentősen különbözik attól, amit ma annak hívunk. Nem egy színtelen, szagtalan, keserű, csípősen szénsavas folyadék, amit minél hidegebben kell inni, hanem egy elképesztően sokszínű ital. Erre utalnak a „csomagolásaink”.

Milyen visszajelzéseket kaptatok/kaptok a márkaarculattal kapcsolatban? Hogy látjátok, mennyire működik ez a szokatlan dizájn?
A dizájnnal kapcsolatban többnyire jók a visszajelzések, persze van olyan, akinek pont a megszokottól eltérő mivolta miatt fura.

Egyelőre HOP-UP rendszerben lehet hozzájutni a termékekhez. A terjesztéssel, esetleg sorozatgyártással kapcsolatban mik a terveitek a jövőre nézve?
Dobozos söreink a kapacitásunk tíz százalékát sem teszik ki, a legtöbbet Budapesten, csapolt formában értékesítjük (vendéglátó helyeknek, sörözőknek). Minden egyes doboz/üveg sörünket saját kezűleg töltjük, zárjuk, címkézzük. Ez eléggé limitálja a készleteinket. Organikusan szeretnénk növekedni, nem minden áron és kompromisszumok megkötése nélkül. A fő cél, hogy a lehető legjobb söröket készítsük, és azokat az emberek a „világ zajától” mentes környezetben tudják élvezni.

Kiss József Gergely ArtHungry oldala ›

Köves Lili ArtHungry oldala ›

Brew Your Mind Brewery hivatalos oldal ›

Alkotóművészek, kreatívok, művészeti iskolások! Ha szeretnétek online is megmutatni alkotásaitokat, regisztráljatok, és töltsétek fel ti is őket az ArtHungry.com oldalra!
A cikk a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával készült.

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás