A Zsigmond György alapította Finecut másképp nyúl egy virághoz. A végeredményre való kíváncsiság hajtja, ahogy életre kel egy összeállítás és ahogy a befogadó tér a növényekkel kommunikál. Hitvallása szerint a tökéletes látványhoz a virág önmagában nem elég. A virág hozzáad formát, színeket, textúrát, az árnyékok játékát és léptékezi a kompozíciót befogadó teret. Nem is beszélve a vázáról, ami legalább akkora szereplő, mint maga a virág. Mindehhez a kontrasztokkal, az anyagok, a formák, a felületek, és a tónusok szokatlan összhatásával teszi hozzá azt a pluszt, amivel virágkompozíciói akár egy önálló kortárs művészeti ágként is létjogosultságot nyernek.
KEZDETEK
„A természetes anyagokból való építkezés mindig lekötött, elsősorban családi környezetemből adódóan, aztán tanulmányaim során, most munkám lett a növényekkel való bánás.”
ALKOTÁS
„Azt szeretem, ha munkám eredménye számomra is meglepő. Nem tervezem részletesen egy adott összeállítás növény anyagát, vagy formai megoldásait. Látnom kell a teret, ahová a kompozíció kerül, az embert, akihez szól. Az aktuális növény kínálatból spontán építem fel a látványt.”
MOTIVÁCIÓ
„A végeredményre való kíváncsiság hajt, ahogy életre kel egy összeállítás és ahogy a befogadó tér a növényekkel kommunikál. Nem maga a kompozíció, hanem az és a környezetének összjátéka, az emberekre gyakorolt hatása az értékelhető eredmény.”
KOLLABORÁCIÓ
„Szívesen dolgozom olyan emberekkel és márkákkal, akik és amik hatására új megvilágításba kerül mindaz, amivel foglalkozom.”
TECHNIKÁK, ESZKÖZÖK
„Élő növényanyagból (virágok, virágzatok, termések, levelek, ágak, lombok) építkezem. Szeretem az egyszerű és organikus növény tartókat. Ha kérésre készítek valamit, akkor tájékozódom az adottságokról (befogadó tér, környezet, történetiség, emberek). Az anyagválasztásnál a korábban megismert körülmények alapján egyéni intuíciók szerint döntök. Szeretem a kontrasztokat, a szokatlan összhatást anyagokban, formákban, felületekben és tónusokban.”
INSPIRÁCIÓ
„Bárki inspirálhat személyesen, vagy virtuálisan. Minden, amit valahogyan érzékelek, hat rám, a környezetemből építem fel magam. Akiktől és amilyen élethelyzetektől, helyektől erős, építő ingerek érnek, azokat keresem.”
SIKER
„Személyes sikerem, ha azzal foglalkozom, amit szeretek, ha egésznek érzem magam és ha megengedhetem azokat a dolgokat, amik mindezt elő idézik.”
Növények és zene
„A növények csendes lények. Egy karakteres vegetációs környezetnek erőteljes rezgése van, ez nagyon impresszív.”
SZAKMA
„Szerintem akkor jó, ha mindenki azt csinálja, amit szeret és amiben hisz.”
CÉLOK ÉS ÁLMOK
„Szeretnék sok érdekes embert megismerni, a jelenlegieket megtartani, impresszív helyeket és eseményeket látogatni, alkotni, minőségi környezetben és módon élni.”
Boldog vagy?
Igen.
Milyen munkán dolgozol jelenleg?
A Finecut téli kínálatán.
Ha nem növényekkel, akkor mivel foglalkoznál még szívesen?
Növényekkel.
Mester, akire felnézel?
Zseniális Burle Marx rioi kertjének trópusi vegetációja és a környező beton felületek együttese, imádom Lee Kang-hyo és Lucie Rie kerámiáit és alkotói hozzáállását, Diana Vreeland és Michele Lamy egyénisége és az egyszerű vidéki öregek tartása állandóan motivál.
Kedvenc hely, ahol lazíthatsz?
Bárhol, ahol magamra találok, egyedül, vagy a hozzám közel álló és motiváló emberek társaságában.
Dolgok, amiket kifejezetten ajánlasz?
Christian Norberg-Schulz Genius loci című írása a helyek jellegéről szerintem bármilyen alkotó szellemű embernek érdekes olvasmány. Ajánlom még Christopher Alexander Az építés időtlen útja című munkáját. Az autentikus és egyedi emberi produktum természetére nézve mindkét mű inspiratív számomra.
Filmek tekintetében Gaál István 1964-es alkotását ajánlom, Sodrásban a címe. Xavier Dolan filmjei mellett Paolo Sorrentinotól A nagy szépség és az Ifjúság, amit szerintem érdemes látni.
Ritkán hallgatok zenét, most az Arca számaiból válogatok. Nem tetszik mindig és minden tőle, de megfelelő hangulatomban jól esik a digitális zaj, sok darab a nyolcvanas évek zenei kultúráját idézi számomra.
Kedvenc mondás
Inkább néhány idézet:
„Change the way you look at things and the things you look at change.”
/Wayne W. Dyer/„So we fix our eyes not on what is seen, but on what is unseen, since what is seen is temporary, but what is unseen is eternal.”
/2 Corinthians 4:18 NIV/„I always like making beautiful things… but it’s also interesting when something goes wrong, something is weird, something is dark… there is very much this contrast.”
/Raf Simons/
Zsigmond György
2008-2012: Budapesti Corvinus Egyetem, Tájépítészeti Kar, Bsc
2012-2015: Budapesti Corvinus Egyetem, Tájépítészeti Kar, Msc-MA
a Finecut állandó összeállításai:
Még több Finecut: finecut.hu, facebook, instagram, tumblr
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.