Durva dolog mostanában SXSW-re járni. Durva és meglepő, már csak azért is, mert a 2000-es évek elején James Blunt és John Mayer zenélgetett szolidan és kvázi ismeretlenül az austini fesztivál egy-egy eldugott színpadán, sőt: három éve még a Foo Fighters koncertje volt a legkeményebb, ami történhetett. Az idei előadók viszont messze elhúztak az erkölcs, de főleg a jó ízlés mellett…
Valószínűleg sokan tennének arra akár jelentős összegeket is, hogy ha furcsa, meghökkentő, ugyanakkor gusztustalan dolgok történnek lehetőleg egy színpadon – vagy legalábbis olyan helyen, ahol sokan látják -, abban valahogyan Lady Gaga keze vagy egyéb testrészei vannak. Persze, az anyaszörny már akkor is „szívet evett”, amikor még csak Monster Ball turnéjával járta a világot, és míg vitathatatlanul zseniális énekes és előadó, lényegében, valljuk be, sosem volt normális.
A Haus of Gaga világmegváltó ötlete ekkor az volt: vegyük Gagát, öltöztessük fel szépen, a megfelelő hatás érdekében pedig kerüljön rá „csillámhányás”. A Haus of Gaga azóta Haus of Swine lett, Gaga pedig rávette Millie Brown „vomit painter”-t („hányásfestő”, „hányós művész” – a festő, aki hányással alkot, hát értitek), hogy dobja ki a taccsot rajta a Swine című dal közben. Kétszer.
Millie Brown képei lényegében úgy születnek, hogy a leányzó megissza a színes tintákat, majd azokat a vászonra visszaöklendezve hoz létre festményeket – amik egyébként egészen jól néznek ki, csak valahogy az ember lelkesedése addig tart, amíg valaki el nem meséli, hogyan készültek. Nekünk azért több kérdésünk is lenne a művésznőhöz, de főleg az, hogy mi a helyzet a színkeveréssel, arról nem is beszélve, hogy a dolog amúgy mennyire egészséges (vagy nem az)…
Gaga szerint viszont a Swine-nak nem létezik jobb színpadi illusztrációja, mint zöld hányásban vonaglani, ezért amíg ő hevülten azt énekelte: „Tudod, hogy egy disznó vagy emberi testben/ Visíts, visíts, te gusztustalan!”, addig Brown visszaküldte rá zöldre festett vacsoráját. De ha már disznó, legyen kövér: ezután mindketten felmásztak egy rodeóbikára, Millie pedig másodjára fekete festéket öklendezett Gagára, aki közben az egész zeneipart elküldte nyaralni:
http://www.youtube.com/watch?v=K5ZnHssq4Fs
„B*szd meg popzene! Ez ARTPOP! Szabaduljatok fel!”
Millie saját bevallása szerint még sosem „alkotott” színpadon, emberek előtt, Gagának viszont láthatóan rutinosan ment a hányásdagonya. Ennél talán már csak lehetett rosszabb, amikor a legendásan undorító punkénekes, GG Allin színpadi show-ja előtt egy üveg hashajtót ivott… Az analógiát mellé tudjátok képzelni.
A 2014-es SXSW-n egyébként nem ez volt az egyetlen botrány, Tyler, The Creatort például azért tartóztatták le, mert lázadást szított, amikor a koncertjéről kiszorult rajongóknak azt kiabálta, törjék át magukat a biztonsági őrökön. Az austini fesztivál idén egy tragédiát is jegyez: egy feltörekvő texasi rapper ittasan egy bulizó csoport tagjai közé hajtott (a balesetben 22-en sérültek meg, hárman pedig életüket vesztették). Ezek után bármi is történik jövőre az SXSW-n, tuti, hogy nem szeretnénk ott lenni.
Szöveg: Németi Noémi
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.