A Dél-Londonban született Mansur Brown a csodagyerek definíciója: klasszikusan képzett gitáros, akinek zenéjében egyensúlyban van a virtuóz precizitás és az érzelmek kifejezése.
Mansur Brown, a brit újhullámos jazz valódi gyöngyszeme. A 2016-ban megjelent, mára már legendás Black Focus című ritmikus improvizációra épülő albumán Yussef Dayes karakteres dobolása és Kamaal Williams hipnotikus billentyűi mellett Brown gitárjátéka is kimagaslóan szólalt meg.
Van valami igazán magával ragadó a zenéjében. Hipnotikus a stílusa, éteri gitárjátéka úgy hangzik, mintha a szívét szedné ki, és öntené bele a húrokba. Már-már introspektív minden hang. Ez teszi a brixtoni művészt olyan kiemelten fontossá az Egyesült Királyságból érkező jazz és elektronikus zene újhullámában.
A 2021-ben kiadott Heiwa tíz kísérteties dala tökéletesen szekvenciált. A My Player lassú, hipnotikus énekhangokkal és finom gitárvezetéssel indítja el a lemezt. A Serious keleti hangzásvilágú akkordjait csörgő ütemek vezetik, majd ezt követi a Flight, az abszolút csúcspont, amely hihetetlen basszusvonalakkal és funky groove-okkal egyenesen a táncparkettre tol rá minket. A Fade-ben 808 basszusok, dobgép, pergő cinek és ügyes ütemstruktúrák hallhatók. Az egész anyag eklektikus és sokszínű, az a tény pedig, hogy minden hangszert és produceri munkát ő végzett, még lenyűgözőbbé teszi az élményt. Brown képes humanizálni a hangszereket és a mi nyelvünkön szólaltatja meg őket.
A multiinstrumentalista előadó október 5-én a Magyar Zene Házában játszik, ahol a karizmatikus gitárjátékával várhatóan egészen a túlvilágig repít majd mindenkit, előtte pedig a magyar SunMa mutatja be első nagylemezét.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.