Elég csak ránézni a Dada borítójára, hogy önmagáért beszéljen a tény: a Captured Tracks legújabb brooklyni igazolása, a B-Boys a látszatát sem akarja elkerülni annak, hogy a Wire munkássága alapjaiban határozza meg a zenekart. A 154 előtt tisztelgő montázs a B-Boys sajátja: önmarcangoló feszültség, a punk rock kaotikus dühe, a nagyvárosok füstös szorongása és a szörfrock apokaliptikus kivárása érhető tetten a Dada dalaiban, amit a zenekar szeptember 22-én az A38 Hajó tetőteraszán is bemutat, az idei szezon utolsó estéjén.
Persze az is kétségtelen, hogy a Killing Joke, a Gang of Four vagy a The Fall is alapjaiban határozhatta meg a trió demózós időszakát. Látszólag nem komplikált a B-Boys formanyelve, ám ha a szívünkre tesszük a kezünket, kirajzolódik a srácok bemutatkozó lemezéből is, hogy nehéz feladat igazán hitelesen tálalni 2017-ben egy jellemzően a hetvenes évekre alapozó atmoszférát, még ha a felmerülő kérdések aligha is változtak a dalokban. A korábban a Merchandise-szal és a Parquet Courtsszal is turnézó zenekar már most kibérelt helyet kapott a tengerentúli szaksajtóban a Protomartyr és a nemrég az A38-on is megfordult Preoccupations oldalán, hiszen post-punkot ilyen nihilista elánnal rég játszott ennyire fiatal múltra visszatekintő zenekar. Nem is beszélve az európai és tengerentúli gitárzenei hagyományok összemosásáról, ami valódi karaktert ad a B-Boys dalainak: a kafkai cinizmus ennyire amerikai kontextusban talán még sosem szólalhatott meg. Az pedig biztos, hogy a Dada tucatnyi dühös és frusztrált dala a tetőterasz idei utolsó koncertjén is lesz annyira energikus, ahogy egy igazi nyár- és szezonzáró koncerttől csak elvárható ez.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.