Most, hogy hamarosan 2012 harmadik hónapját is magunk mögött tudjuk, lassan körvonalazódnak az idei év sikervárományos, vagy üstökösként berobbanó zenei ígéretei. Ugyan a BBC már tavaly megjósolta, hogy kik lesznek az újév kiemelkedő tehetségei, mi most mégis saját tippeket adunk nektek a zeneipar idei termésének nagy durranásaiból.
Mintha a világvége közeledtével felébredtek volna az alvó oroszlánok is, idén talán a megszokottnál is több izgalmas visszatérővel számolhatunk. Többen is erre az évre időzítették vízválasztónak számító második lemezüket: a The Ting Tings február 27-én már visszatért négy éves hallgatásából, Little Boots és Miike Snow 2009 óta váratták rajongóikat, de a két éve debütált Marina and the Diamonds és Sleigh Bells is igyekszik felülmúlni első lemezét. Sok izgalmas debütalbum is napvilágot lát(ott) 2012-ben, ezek közül a Purity Ring névre hallgató, Megan James and Corin Roddick alkotta „future pop” duó albumát is lelkes izgalommal várjuk. Eddig három dalukat tették közzé a Soundcloud-on, és ha a lemez többi dala is hasonló lesz, akkor igencsak ígéretes jövőnek néznek elébe. A fülbemászó dallamokat és dögös ritmusokat bájos énekhanggal párosító elektronika még okozhat kellemes meglepetéseket az újdonságokra nyitott hallgatóságnak.
http://www.youtube.com/watch?v=qjC-hznTwMA
Marina Diamandis már egyszer bizonyított, első lemeze a Family Jewels megjelenésekor rengeteg pozitív kritikát kapott, és az énekesnő neve azóta sem merült feledésbe. Tavaly év végén jelent meg a következő korongot beharangozó Radioactive (ami végül csak az album deluxe verziójára kerül majd fel), és azóta időről időre felbukkan valami újdonsággal. Noha egyszer már meggyőzött mindenkit, most valami teljesen más van készülőben, erről árulkodik az éles stílusváltás is. Legújabb videója (Primadonna) igazi fülbemászó popdal, akárcsak a Homewrecker. Az április végén megjelenő Electra Heart pedig egészen biztosan nem fog csalódást okozni.
Az általában kétévente új albummal jelentkező Keane immáron negyedik esztendeje várakoztatja a rajongókat, az olimpiai ciklusnak is beillő időtáv azonban szerencsére nem gyarapszik tovább. Május 7-én érkezik a Strangeland (amelyről hírt is adtunk), és amelynek előfutárai (Sovereign Light Café, Disconnected, Silenced By The Night) már most slágergyanúsak. A múltbeli sikerek magukért beszélnek, és az igazán sokáig érlelt tavasz végi dobás is újfent nagynak ígérkezik. Az már a nyilvánosságra került dalokból is kiderül, hogy mind a korábbi lemezek (Hopes and Fears, Under The Iron Sea) stílusának kedvelői, mind a kísérletezőbb dallamvilággal bíró próbálkozások (Perfect Symmetry, The Night Train EP) rajongói is megtalálhatják a lelkiviláguknak megfelelő szerzeményt. Egy biztos: május a Keane hónapja lesz.
Egy nagyon ígéretesnek tűnő párosról jelenthetünk nektek, akik Görögország szívéből indulva akarják meghódítani a világot. A Keep Shelly In Athens a megszokott minta alapján jött létre: egy csinos hölgy és egy férfiú, akik valahogy megtalálták egymást… Ilyenből persze van rengeteg, főleg az utóbbi időben, de ez a zenekar észbontó módon tud a régi downtempohoz és a modern elektronikus alapokhoz nyúlni egyszerre. Nevezhetjük elvont popzenének, bár néhol a gitárrészek mást sugallhatnak (a zenetörténelem minden szakaszából merítenek kicsit). A szinti is, és némelyik szám elég vontatott, viszont ha egyszer elkezdi az ember, nem tudja majd abbahagyni. Ennyi a titkuk, és igazából ez az, ami egy jó bandának kell: hogy magához tudja láncolni a hallgatót. A Keep Shelly In Athensről még hallani fogunk, e felől mindenkit biztosíthatunk.
http://vimeo.com/37871949
Az elektronikával kevert műfajok is köszönik, élnek és virulnak. Mára aligha találunk olyan stílust, ami ne szívta volna magába a modern digitális hangzások valamelyikét – akár a pop nagy mezején jártunkban nézünk szét, akár az indie hattyú halálát járó elfekvő részlegére nyitunk be. A temérdek hibridműfaj között azonban csak nagy nehezen találunk igazán kiemelkedőt, de ha az idei év kiugró reménységeiből szemezgetünk, a futurista funkban utazó, másfél személyes Kindness produkció mellé muszáj egy nagy felkiáltójelet vésnünk. A London és Berlin között ingázó Adam Bainbridge és Philippe Zdar no-fi pop electro-funk alapokból építkező World,You Need a Change of Mind című albuma végre egy nagyon friss hatást (és egyben szemléletváltást) hoz az „az elcsépelt elektronika napjaira”, ahol – bár ismétlik egymást a neon-cirkulált ’70-es és ’80-as évek pop és dance hajtásai – a nagy ívű és stílus-tudatos alkotásokat már épp hiányolni kezdtük. Persze a hálószobapop fiatal tehetségei (Washed Out, Memory Tapes, Toro Y Moi) képesek voltak számunkra nyugalmat hozni, amit most a kétlaki és kétlábon járó kedvességtől is megkapunk egy csomó finom dalból, fél üzenetekből, és fél univerzumokból. Biztosítékként egy belassított Anita Dobson szerzemény ’86-ból (Anyone Can Fall In Love), Prince és Janet Jackson korai slágereibe nyúló funkokkal feltornázott revivalok (That’s Alright), és funky-disco füstös, lélekből táplálkozó szerzeményei (SEOD, House) adnak értelmet a Chromeo kommercionális electrofunkján túlmutató ébredésnek.
Szerzők: Biczó Andrea, Slajkó Anett, Varju Kitti, Morvai Zsolt, Hering András
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.