A fotósok legfőbb missziója, hogy a lehető legjobb helyen és időben kapják lencsevégre a pillanat mámorát. Tulajdonképpen ennek a missziónak tesz eleget maga Stefan Draschan is, aki időt és energiát nem kímélve vágott neki küldetésének, amelynek fő célja a művészet és a látogató spontán kapcsolatának megörökítése.
Stefan Draschan alapvető stílusáról érdemes tudni, hogy mindig is foglalkoztatták a véletlenszerű vizuális egybeesések, legyen szó egy összeöltözött párosról vagy a férfi és autója egybevágó esztétikájáról. Nem is kérdés, hogy Draschan legjelentősebb eszközei mindvégig a véletlenszerűség és az sors iróniája voltak.
Stefan Draschan számára a különböző európai múzeumok tárlatai többet jelentenek, mint puszta munkahelyszín. Vizuális világának legnagyobb mozgatóereje és mesés, már-már egészen hihetetlen pillanatok színtere, ahol megannyi érdekes momentumnak lehet tanúja.
Az osztrák fotós People Matching Artworks címen vezet blogot, ám mindez csak egy szelet a múzeum inspirálta szériái közül. Szédületes kitartás árán sikerült dokumentálnia egy egész sorozatnyi, múzeumban álomba szenderedő embert vagy éppen néhány rakoncátlan látogatót, akik nem tudták megállni, hogy felbecsülhetetlen értékű műtárgyakat tapogassanak.
A projekt egyébként 2014 nyarán kezdődött, amikor Berlinben a fotós teljesen véletlenül meglátott egy Georges Braque-festmény előtt ülő fiút, aki egy az egyben magán viselte a festmény színvilágát.
„Hat hónappal később Münchenben megláttam egy srácot, aki teljesen úgy nézett ki, mint a mögötte lévő görög váza, azután Bécsben már teljesen elakadt a lélegzetem, amikor felfedeztem azt a Vermeer-festmény előtt ülő nőt. Ezek után vált világossá, hogy szisztematikusan kell figyelnem ezekre a véletlenszerűségekre.”
Stefan kezdetleges indíttatásai is eléggé sorszerűek voltak, hiszen a fotózást is mindössze azért kezdte el, hogy valamelyest elterelje figyelmét a nikotinfüggőségről.
A küldetés olyannyira jól sikerült, hogy egyrészt leszokott a dohányzásról, másrészt kiadta első könyvét, amelyben száz gyönyörű kiállítótermi kép kapott helyet. Ezekből szemezgettünk alább.
Fotók: Stefan Draschan
(Forrás: Sad and Useless, Museum Bookstore, Architectural Digest)
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.