A banda legújabb lemeze, a „Revolution Radio” október 7-én jelent meg. A zenekar a Rolling Stone-nak adott interjújában számról számra elemezte az albumot, illetve azokat az aktuális társadalmi problémákat, amit a dalok érintenek. Vegyük őket sorra!
„Somewhere Now”
Billie Joe szerint a „Somewhere Now„ kezdősora (I’m running late to somewhere now that I don’t want to be) „az eddigi legerősebb kezdésünk. Mindenki számára ismerős helyzetről szól, legyen szó fogorvoshoz- vagy a munkába menetről.” A kezdősor az egész albumra értelmezhető: a dalok kellemetlen, sokszor tabutémákat feszegetnek, amiket elkerülni mégis lehetetlen, és hiba lenne.
„Bang Bang”
A „Bang Bang” volt az első megjelenés, egyben az album egyik legdurvább száma, hiszen a főszereplője egy pszichopata tömeggyilkos. Az alkotók így utaltak arra az aktuális társadalmi problémára, hogy változott meg az emberöléssel kapcsolatos gondolkozásunk – ami régen tabu és komoly bűn volt, az ma már egy átlagos blokk a híradóban.
„Revolution Radio”
A címadó szám ötlete két éve, New Yorkban született Billie Joe-ban, amikor belefutott egy Black Lives Matter tüntetésbe, amihez ő is csatlakozott. „Együtt üvöltöttem a tömeggel, hogy ‘kezeket fel, ne lőjetek!’ Úgy éreztem, hogy a világot váltjuk meg. A történelem folyamatosan ismétli magát, és amiért évtizedekkel előtt a felmenőink küzdöttek, azért most nekünk kell.”
„Say Goodbye”
A komorabb dal írását az amerikai aktuálpolitika ihlette. „Nézem a híreket, és nem értem, hogy milyen országban élünk?”
„Outlaws”
A lemez ötödik dala az együttes kezdő éveire tekint vissza. „Visszagondoltam azokra az időkre, amikor Mike-kal együtt kocsikat törtünk fel és lemezeket, öngyújtókat és hasonló szarokat loptunk.”
„Bouncing off the Wall”
Eredetileg „Concrete Dream” néven futott, és az egyik utolsó szám volt, ami a lemezre került. Egy szórakoztató, felhőtlen dal, amely a világ működésén gúnyolódik.
„Still Breathing”
A „Still Breathing” egy haldokló drogfüggő, egy mindent elvesztő szerencsejátékos és egy sérült katona történetén keresztül mutat be olyan helyzeteket, ahol az egyén már csak arra képes, hogy levegőt vesz. De arra még igen. „Ez egy kemény dal volt. Nem nagyon szeretek ilyen komoly számokat írni, de néha egyszerűen nem jön más.”
„Youngblood”
A „Youngblood” Billie Joe feleségének szól, akivel már 22 éve vannak együtt. „Nagyon könnyű róla írni, mert egyszerűen fantasztikus nő.”
„Too Dumb to Die”
A dal szövege felér az énekes önéletrajzával: egy lázadó tinédzserről szól, aki atombombaként definiálja magát.
„Troubled Times”
A „Troubled Times” témája napjaink Amerikája. „Bárcsak ha azt mondanám, hogy baljós időkben élünk, csak egy klisé lenne, de nem az. Trump az emberek félelmeire, dühére és kétségbeesésére épít. Éhes kutyák elé dob szalonnát. Ez veszélyes.”
„Forever Now”
A lemez egyik legérdekesebb dala, ami egy 7 perc hosszú mini rock opera, amely több részt tartalmaz a lemez többi dalából is. „A Forever Now zárja be a kört és zárja le a lemezt is.”
„Ordinary World”
A számot Armstrong azonos című filmjéhez írta, ahol egy megbukott rockerből lett családapát alakít. A film DVD-n és digitálisan lesz elérhető, és a hozzá írt dal olyan erősnek bizonyult, hogy Billie Joe a saját lemezükre is rá akarta tenni.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.