Jamel Shabazz napjaink egyik legismertebb divat-, dokumentum- és utcai fotósa, aki a szakmát édesanyja fényképezőgépével és profi fotós apja tanácsival kezdte, mára pedig az az ember lett, aki egy kőkemény és nagyon pontos szociológiai görbetükröt tart az amerikai társadalom elé.
Ahhoz, hogy egy társadalom és az abban fellelhető ideálok, trendek, kultúrák és hétköznapok valósága mögé lássunk, a dolgok legmélyéig kell mennünk. Jamel Shabazz esetében ez a mélység a New York-i metróhálózatig terjedt.
Az akkor még amatőr fotós a nyolcvanas évek undergroundjába merült alá, hogy lencsevégre kapja a New York-i hétköznapok naturalista világát.
Objektívén át az amerikai kisemberek kerülnek reflektorfénybe, akik a maguk mindennapi csodálatosságával az évtized realista társadalmát rajzolják meg.
Shabazz így nyilatkozott a Bored Pandának: „A modelljeim teljesen idegenek voltak számomra, valamennyiüket az utazásaim során kaptam lencsevégre. Találkoztam mindenféle emberrel: diákokkal, rendőrökkel, hajléktalanokkal; a szórakoztató egyéniségekre és a hétköznapok átlagembereire egyaránt fókuszáltam.”
„A legcsodálatosabb az egészben az, hogy új emberekkel találkoztam, akik közül a legtöbbet soha többé nem láttam. Ugyanakkor közel negyven év alatt rengeteg meghatározó pillanatot örökítettem meg, és bizony sok barátra is szert tettem.”
Shabazz vintage fotósorozatának harminc meghatározó darabját február 2-ig a kölni Galerie Bene Taschen-ben állítják ki City Metro, an exploration of New York City’s transit system through the eyes of Shabazz néven.
Fotók: Jamel Shabazz
(Forrás: Bored Panda)
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.