A Babyshambles rajongóknál talán sokkal türelmetlenebbek lehetnek a Julian Casablancas vezette Strokes hívői, akik az utolsó evangéliumukat 2006-ban kapták meg a First Impressions of Earthre keresztelt album csomagolásában. Ennek enyhítésére ideig-óráig nyújthat csak gyógyírt a 2009 novemberében piacra dobott, a címet (Phrazes for the Young) Oscar Wilde-tól kölcsönző, nyolc dalt tartalmazó túlélőcsomag – bár az album nem tér le teljesen a Strokes által kitaposott ösvényről, annak rövidsége (mindössze 40 perc) nem kárpótolja teljes mértékben a három éve hiába várakozó rajongókat. A dalokra azonban nem lehet panasz: a gitárt szintetizátorra cserélő, ’80-as éveket megidéző hangzás és a sokszor önelemző, szókimondó szövegek képesek meggyőzni a hallgatót: nem hiába hallgatta rongyosra Julian korábbi szerzeményeit, és úgy érezheti, egyfajta biztosítékot tart a kezében, mely egyrészt köszönet az eddigi kitartásért, másrészt a hasonló folytatásra készít fel. A Tourist című dal külvárosban kóválygó utazója tökéletesen szimbolizálja az új Strokes-album után eddig mindhiába epekedő, elveszett nyájat, tenni azonban nincs mit: Casablancas lelkipásztor a napokban ismét az új Strokes megjelenés halasztását jelentette be, így a várakozás idejére még mindig a Phrazes for the Young 11. dimenziója a lehető legjobb helyszín.
Mindenkinél komolyabb passió elé állították azonban rajongóikat a Killers tagjai (közülük is elsősorban Brandon Flowers a ludas…). A 2010 áprilisában megvalósuló, a hivatalos honlapon játszódó három napos visszaszámlálás rengeteg találgatást szült. Volt ott minden: a pozitív gondolkodók új album közeledtét vélték érezni, míg a vészmadarak egy esetleges feloszlástól tartottak – nem lett igazuk. A nagy leszámolás egy újabb szólóalbum hivatalos bejelentését jelentette. Brandon Flowers 2010 szeptemberét jelölte meg a kinyilatkoztatás időpontjául, mely után a tervezet szerint turnézni is indul majd első önálló munkájával. A titokzatos Flamingo első kiszivárogtatott előfutára a Crossfire című nóta, mely sikerre ítéltetett: először is, mert ez Brandon fiának a kedvence az albumról (a kissrác pedig nem kisebb jós, mint a VB sztárja, Paul, a polip), másrészt pedig az ehhez forgatott, a napokban startolt videóban Charlize Theron szabadítja meg Flowerst menny és pokol kereszttüzéből. Harmadrészt pedig (mellékesen) nem egy elrontott dal, mely épp annyira killers-modorú, amennyire kell, és épp annyira nem az, hogy érthető legyen, miért is kellett különválnia Flowersnek a felvételek alatt oly nagyon hiányolt bandatársaitól. Az elkészült anyag kézhezvételéig még hátra van 2 egész hónap, azonban a banda igyekszik csillapítani a kedélyeket a zúgolódók körében: bejelentették, hogy stúdióba vonulnak Flowers magánkitérője után.
Hogy mi az oka ezeknek a kisebb különválásoknak, majd ígérgetett újraegyesüléseknek? Talán a legtöbb énekesben bujkáló exhibicionizmus felszínre törése, a banda imidzsébe nem illő, de bennragadt történetek elmesélése vagy egyszerű kísérletezés. A lényeg, hogy a tékozló fiúk tapasztaltabban térjenek vissza a kincsesbányát rejtő otthonba, hogy ott újult erővel folytathassák az elkezdett/megszokott/elvárt munkát.
Szerző: Sárai Vanda
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.