Csökkent a látogatók száma, de jól sikerült a Sziget

Avatar photo
2013.08.13., 10:27

Valamivel több mint 360 ezres volt a Sziget idei látogatottsági száma, ami némileg elmarad a tavalyi, 379 ezres adattól, de Gerendai Károly úgy értékeli, ettől függetlenül jól sikerült a fesztivál.


A főszervező elmondta: pozitív visszajelzéseket kaptak az idén bevezetett változtatásokról és reméli, hogy ezek hatására jövőre újra „erősödni” fog a rendezvény.

Gerendai Károly szerint ugyanakkor azt már előre látták, hogy a bérletek eladása elmarad a korábbi évekétől, annak ellenére, hogy idén növelték a kiadásaikat. Enyhíti a helyzetet, hogy az éppen tavaly 27-ről 18 százalékra csökkent áfa miatt emelkedik a jegybevétel nettó összege – jegyezte meg.

A főszervező azt is elmondta, hogy az idei Sziget előreláthatóan veszteséges lesz. Ennek összegét egyelőre nem lehet tudni, mert sok információ hiányzik a végső számításhoz, de becslése szerint várhatóan száz- és kétszázmillió forint közé tehető a deficit. Hangsúlyozta, hogy a Volt fesztivál és a Balaton Sound viszont elég jól sikerült ahhoz, hogy a cég feltehetően így is pozitív szaldóval zárhasson.

A visszaesés talán legfontosabb okának azt nevezte, hogy az idei sztárprogram gyengébb volt, mint amit a szervezők szerettek volna. Hozzátette: emellett tavaly a húszéves jubileum és az előtte elnyert legjobb európai fesztivál díja is fokozta az érdeklődést a Sziget iránt. Gerendai Károly szavai szerint érezni lehet, hogy a hazai célközönség – mind a demográfiai problémák, mind a külföldre való elvándorlás miatt – fogy. Megjegyezte: az elmúlt években is csökkent a magyar látogatók száma, de akkor azzal párhuzamosan még nőtt a külföldieké, most viszont ez az utóbbi trend is megállt.

Az idén megújult látványvilágról szólva kijelentette, hogy akkor is erre szerették volna helyezni a hangsúlyt, ha erősebb lett volna a zenei program. A nemzetközi fesztiválpiacon elmondása szerint nagyon erős a konkurenciaharc, mára körülbelül ötször annyi a rendezvény, mint 21 éve, a Sziget indulásakor volt. Miután a kínálat bővül, a kereslet viszont nem, ezért egy ilyen helyzetben csak azok tudnak életben maradni vagy éppen tovább erősödni, akik jól meg tudják különböztetni magukat a többiektől. A látványvilág és a szolgáltatások fejlesztését vagy a sokszínűség erősítését, amikben a Sziget eddig is jobb volt sok versenytársánál, éppen ezért is tartották stratégiai célnak.

Gerendai Károly kiemelte, hogy a mostani változások szinte mindegyike pozitív visszajelzéseket kapott. A legnagyobb sikert valószínűleg a strand aratta, de a látogatók jól fogadták a cirkuszt, illetve a nappali-kora esti közösségi akciókat is. Jelenleg nem látnak olyan idén bevezetett elemet, amelyet ne lenne értelme folytatni – mondta.

Címkék: , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás