Két évvel ezelőtt debütált a Müpa színpadán a Co Lee élő zenekara, most pedig visszatérve a helyszínre, június 7-én mutatták be az előadó legfrissebb albumát – telt ház előtt.
Fotó: Barcza Mátyás
Co Lee zenekarával új szintre lépett: a Müpa színpadára megálmodott Utamon című produkció nem egyszerű koncert volt, hanem egy komplex, színházi elemekkel átszőtt, több szinten építkező történetmesélés.
A június 6-án megjelent GADARA lemez ugyan csak egy nappal korábban látott napvilágot, mégis teljes súlyával jelen volt az estén. Co Lee most még erőteljesebben épített a látványra, a mozgás dramaturgiai erejére, valamint a zene és test performatív kapcsolatára.
Az előadás minden ízében a repper eddigi pályájának egyfajta összegzése is volt. Különlegességét nemcsak a zene adta, hanem az is, hogy a show látványvilágát, dramaturgiáját és koreográfiáját egyetlen üzenet köré szervezték: az úton levés, az önismereti séta, az emelkedés élménye.
„Találjátok meg azt a hegyet, amit meg kell másznotok, és másszátok meg – a saját tempótokban, a saját ütemetekben.”
– üzente Co Lee a közönségnek.
Fotó: Barcza Mátyás
A színpadot uraló 2,5 méter átmérőjű földgömb nemcsak térből és időből emelte ki az eseményt, de finoman rezonált a korábbi, első Müpás fellépés emblematikus elemeire is. A hegy, amelyre a show narratívája szerint fel kellett kapaszkodni, nem labirintus volt, hanem célirányos emelkedés – egyszerű, letisztult, mégis katartikus út.
A színpadképet domináló földön kívüli-túli látványvilág ezt a hátrahagyást hívatott elősegíteni, hangsúlyozni és artikulálni. A látványtervező Hakkel Bori, a díszlettervező Tóth-Meisels Bence, a koncepció ötletgazdája pedig Kolonics Benedek volt. A dekorációk installálása, elkészítése a Compact Dekor csapatának érdeme.
Fotó: Barcza Mátyás
Az élő zenekarban Co Lee mellett Indigo is színpadra állt, a hangzást pedig Farkas Viktor Aminon (basszusgitár), Klausz Ádám (dobok), Varga Dániel (szaxofon), Kálmán András (billentyűk) és Fábián Balázs Blaize (lemezjátszó) szolgáltatta. A csapatot kiegészítette Doór Mátyás gitáron, és Springer Márton egy különleges gitárszóló erejéig.
A táncos performanszokat Rónai Attila, Glávits Bence Yohan és Géczy Roland hozták színpadra, vizuálisan is életre keltve a belső utazás fázisait.
A koncert dramaturgiáját egy négyszintes, emelkedő struktúra határozta meg. A földszint dalai az elindulás, a vágy és az elvágyódás szintjén mozogtak,
az első emelet szimbolizálta az emberi kapcsolatokat és vágyak terét,
a második emelet a belső vívódásokat és a katarzist közvetítette,
a harmadik emelet pedig a csúcs, a megérkezés, fény és önazonosság pillanata volt. A koncert végén egy filmbe illő jelenetben négyen „folytak bele” a díszletbe egy rejtett csapóajtón keresztül.
Fotó: Barcza Mátyás
A Utamon előadás nemcsak a 2024-ben megjelent La Promenade éra zárása volt, hanem egyben új korszak nyitánya is. Az este után nehéz nem várni, mi következik – de egy biztos: Co Lee egészen egyedi, sajátos úton jár és ez az út továbbra is egészen különleges élményekhez vezethet.
Co Lee: Utamon
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, Müpa
2025.06.07.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.