Az év utolsó hónapja nem csak a visszatekintésről szólhat. Sok előadó (vagy lemezkiadó) választja a decembert arra, hogy elhúzzon egy mézesmadzagot a rajongók és érdeklődök előtt egy 2014-es megjelenés kapcsán, egy-egy kiszivárogtatott kislemez, számlista vagy albumborító képében. Mi most összegyűjtöttük azokat a híreket, amik már most, akár hónapokkal a hivatalos megjelenés előtt felcsigázták a kedélyeket.
„Olyan bulilemezt akartam, amit akár temetésen is fel lehet rakni” – ez az ellentmondásos, ám kétségtelenül hatásos mondat a február 26-án megjelenő, cím nélküli St. Vincent-album sajtóanyagából származik. Ebből persze sok következtetést egyáltalán nem vonhatunk le, de ha meghallgatjuk a beharangozó dalt, akkor már világosabbá válik, mit is várhatunk Annie Clark következő lemezén: több groove-ot és még több torzított gitárt. A művésznő már korábban is meg-megvillantotta vadabb oldalát, úgyhogy a kissé hullámzó színvonalú Strange Mercy és a felemás, David Byrne-nel közösen készített Love This Giant után most újra elég magasak az elvárások az új St. Vincent-lemez kapcsán.
Angel Haze jövő évre esedékes első lemezéről már hírt adtunk korábban is, de a rapper néhány kedves szó társaságában ma teljes egészében meghallgathatóvá tette az eredetileg csak márciusban megjelenő albumát a Soundcloudon. A linket azóta természetesen törölték, de mondanunk sem kell, az ügy itt valószínűleg nem ér véget, hiszen Angel Haze a linkhez fűzött kommentárjában alaposan kiosztotta a lemezt kiadó Island Recordsot. A vita az album megjelenési dátumának folyamatos tologatása miatt fajult idáig, de ne legyenek illúzióink, a történetből a médiacirkusz miatt a végén mind a kiadó, mind az előadó jól fog kijönni. Angel Haze teljes üzenete itt olvasható.
Az őrült koncertjeiről (is) elhíresült Black Lips már régóta adós egy stúdióalbummal, és végre meg is érkeztek az első hírek a 2011-es Arabia Mountaint követő új nagylemezről. Az Underneath The Pine, melynek felvételeibe a Black Keysből ismert Patrick Carney is besegített, március 18-án érkezik. Nagy meglepetésre nem számítunk: ha a lemez csak feleannyira lesz hedonista és féktelen, mint a zenekar koncertjei, akkor már nagy baj nem lehet.
Ha már előbb 2011-et emlegettük, annak az évnek igazi gyöngyszeme volt a The War On Drugs legutóbbi lemeze, a finom, elektronikus ambienthangzást hamisítatlan amerikai rockzenével házasító Slave Ambient. A nemrég közzétett Red Eyes hallatán pedig nem túlzás állítani, hogy az előzőhöz hasonló remekművet várunk a philadelphiai együttestől. A Lost In The Dream jövő éj márciusára várható.
https://soundcloud.com/secretlycanadian/the-war-on-drugs-red-eyes/
Két éve a független zenei sajtó nagyon szerette EMA, azaz Erika M. Anderson bemutatkozó lemezét, a Past Life Martyred Starst. Úgy tűnik, EMA nem elégedett meg korábbi szólósikereivel, és a jelek szerint következő lemeze még ambiciózusabb lesz elődjénél. A drone-os, sötét hangulat marad, de az első kislemez, a Satellites jóval elektronikusabb az eddigi EMA szerzeményeknél. A beszédes című The Future’s Void nyilvánvalóan nem az év legvidámabb hangulatú lemeze lesz, de az effajta „hideg” zenéket várhatóan tavasszal is ugyanúgy szeretni fogjuk.
http://youtu.be/WItFIhNzAww
Összeállította: Bicsérdi Ádám
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.